Gemini blog

Ha az ember lánya másfél év alatt 3, visszafogott természetűnek egyáltalán nem mondható lánykát szül, élete meglehetősen pörgőssé válik. Ennek a naplónak a segítségével igyekszem megörökíteni az első éveket, hogy ha majd egyszer lelassíthatunk férjemmel, jóleső sóhajtások közepette emlékezhessünk vissza az édesen fárasztó kezdetekre.

Hanga

Lilypie Third Birthday tickers

Csenge és Ajsa

Lilypie 4th Birthday Ticker

Friss topikok

  • boldogmamamacska: Kedves Anyuka! Gratulálok a blogodhoz, nagyon aranyos a gyermeked. Eszter vagyok és én szerkeszte... (2010.05.10. 13:01) Lassulunk végre!
  • Ilonana: Én is BOLDOG SZÜLINAPOT KÍVÁNOK !!!! Naés persze jobbulást! (2010.05.04. 12:40) Füles csapat
  • vargaera (L.V.E.): Jobbulást és kitartást!! :)) (2010.04.16. 10:07) Bezárva
  • porpika: Igen kétpetéjűek. Először persze kellett egy kis motivációs ajándék, hogy elmenjenek egymás nélkül... (2010.03.31. 20:29) A szétválaszthatatlanok
  • trichterwinde: Csúcs az arckifejezésük az utolsó képen :)))) Ezek a csajok színésznők lesznek, tutira!!! ;))) Ki... (2010.03.19. 10:09) Hosszú hétvége

Látogatottság

eXTReMe Tracker

Hanga

2008.04.24. 14:11 - gemini!

Tegnap volt a 3. házassági évfordulónk - 3 év, 3 gyerek, nem is rossz arány. A munkahelyem is megemlékezett a jeles napról, kaptam is egy levelet, amelyben értesítenek, hogy megszüntették a munkakörömet. Néha az az érzésem, mintha ebben az országban kifejezetten büntetnék, ha valaki gyereket mer vállalni.
Hanga továbbra is nagyon türelmes és édes baba, legújabb szórakozása a nyelvnyújtogatás:
Click to enlarge















Rátalált a hüvelykujjára is, mostanában gyakran hallom a cuppogását, ahogy majszolja a kiságyban:
Click to enlarge















Nagyon erős, amióta megszületett, egyszer sem kellett a fejét, nyakát tartanom, tartotta ő magának. Még csak 3 és fél hónapos, de állandóan emelgeti a fejét, mint aki unja a fekvést és már szeretne felülni. :-)

Tegnap is férjem megfogta  a két kezét, nem húzta, csak megtartotta és Hanga felült hasizomból, egymás után ötször-hatszor.
Sokszor kérdezik, nővérei is ilyen nyugodt babák voltak-e. A válaszom erre mindig ugyanaz: fogalmam sincs, mert ketten voltak. Lehet, hogy ennyi idősen ők is csak ettek és aludtak, vagy elvoltak a kiságyukban, de felváltva sírtak, így úgy éreztem, mintha egyfolytában sírnának. Arról nem is beszélve, hogy a dupla pelenkázás, öltöztetés, tápszerkészítés kitöltötte az egész napomat. Szerencsére most egy gyereknek bőven van anyatejem, ennyivel is egyszerűbb a helyzetem. Csak egy apró példa a  különbségre: lányokra soha nem adtam hátulgombolós ruhát, annyira fáradt voltam, hogy még egy ilyen "macerásabb" ruhadarabhoz sem volt energiám. Hogyisne, nincs nekem erre időm! Most Hangára simán feladom és nem is értem az akkori önmagamat, mi ebben a fárasztó?
Kezd már halványulni, mennyire pörgős volt az első év velük, de azért ha meglátok egy ikerbabakocsit toló párt, benne pár hónapos gyerekekkel, kicsit összerázkódom és örülök, hogy most már egy fokkal könnyebb az életünk.
Már elmúlt Hangánál is az az időszak, hogy csak eszik, alszik, sokszor van fent és várja, hogy szórakoztassam. Sajnos nem mindig tudok mellé ülni, szerencsére nővérei gyakran lefoglalják, amíg főzök, vagy épp pelenkázok valakit. Mellé kuporodnak és játszanak vele - múltkor is Hanga hangos nevetésére lettem figyelmes mosogatás közben.

A bejegyzés trackback címe:

https://gemini.blog.hu/api/trackback/id/tr85440251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kira 2008.04.24. 18:00:28

Ne haragudj, nem akarok kotekedni (de azt fogok, es a csipos hangulatom biztos csak azert van, mert 9.oraja dolgozom, es meg fogok egy darabig). Csak nem szeretem, mikor mindent Magyarorszag szamlajara irnak - a "fejlett Nyugaton" atlagosan fel evet maradhatsz otthon (persze orszagonkent valtozo, van, hogy egy ev, de nem vegig kapsz penzt) a babaddal, utana sipirc vissza dolgozni, vagy elveszted a munkad... Valahol en a munkaltatot is megertem, hiszen meddig varjon vissza? Majd ha dolgozni szeretnel, keresel uj munkat, ugyis masok lesznek az igenyeid, az o igenyeik, stb...
mindegy, lenyeg, hogy bar tenyleg nem konnyu Mo-n gyereket vallalni, de mashol se lehet otthon "labat logatni" es kozben elvarni, hogy megtartjak a munkahelyed evekig.
Ettol fuggetlenul gratulalok a 3ev/3 gyerek projecthez!!!!!!! Nem semmi toletek, igazan jol sikerult, es egyre konnyebb lesz (vagy legalabbis masjellegu problemak lesznek ;-) ) Kitartas!

gemini! 2008.04.24. 21:49:20

Hát nem gondoltam volna, hogy ezzel a fél mondatommal kiboríthatok valakit. Ok, betudom a fáradtságnak. :-) Nem éltem külföldön, csak a saját bőrömön tapasztalom, mi folyik abban az országban ahol élek, és az sem vigasztal,
ha a környező országokban ugyanez zajlik. Akkor módosítom: nagyon nem tetszik, hogy a világ és az emberek felfogása merre halad. Nem tetszik, hogy kitolódik a gyerekvállalás, aminek aztán az a következménye hogy átlagosan 1,5 gyerek születik egy családban. Azzal viszont bocsi, de idézőjelben sem tudok egyet érteni, hogy az anyaság és az otthon eltöltött idő láblógatás. Biztos nem így értetted, csak így jött le.
De nem csak a munkára értettem, hogy nem érzem a támogatást. Csak egy hétvégi apró példa: egy svéd cég bútorüzletében (IKEA) úgy érzed, tényleg törekedtek arra, hogy az akár 3 hónapos, vagy 2 éves gyerekeddel is jól érezd magad bevásárlás és vacsora közben. Ha egy hazai építtető plázájában sétálok a gyerekeimmel, az az érzésem, zavarok és kívülálló vagyok csak, mert nem vagyok szingli 30-as. Nem akarok ebbe mélyebben belemenni, erről a témakörről külön fórumok szólnak, nekem ennyi a véleményem.

vvv 2008.04.25. 07:06:35

Kedves Kira,

ne haragudj, de engem meg a te hsz-od háborított fel (biztos én is csak túl fáradt vagyok a láblógatástól). Nem kell belemenni a külföldi példákba, hisz akkor lehetne rögtön azzal kezdeni, hogy ott azért a családok nagy része tud úgy gyereket vállalni, hogy akár egy normális fizetésből el lehessen tartani őket (ha már muszáj hasonlítgatni)...
nekem ugyan még csak egy gyerekem van, 13 hónapja lógatom itthon a lábam, aztán egy hét múlva már két gyerek mellett henyélhetek, de nyilván ez meg az én bajom...
a munkahelyemet nekem is megszüntették. amivel lehet egyetérteni meg nem, de azért érdemes azt is figyelembe venni, hogy az én munkáltatóm, mikor megtudta, hogy második gyereket várok, megnyugtatott, hogy semmi gond, ha egy évvel a szülés után vissza tudok menni dolgozni (szerencsénk van, lenne kire hagyni a picit), akkor legyek nyugodt, lesz hova visszamennem.
nem a külföldi példához hasonlítva van tehát sztem a baj, hanem, hogy mennyit ér az adott SZÓ errefelé (igen, elhittem, nem írattam le, én hülye).
a "fejlett Nyugat"-itthon hasonlat meg már annyira lerágott csont, hogy sztem nem biztos, hogy itt érdemes feszegetni, mindenesetre gyanítom, hogy arrafelé nem csak a gyerekek kb. egynegyede tud bölcsibe járni, ha anyu visszamenne dolgozni...

vvv 2008.04.25. 07:08:38

bocs mindenkitől, tényleg nem akartam indulatokat gerjeszteni, ezek már biztos a hormonok is...
szép napot mindenkinek, puszi a lányoknak is!

porpika 2008.04.25. 11:58:13

Délelőtt főzés közben fogalmaztam, hogy mit fogok reagálni Kyra nevű kedves blogolvasó kommentjére.
Amiket kigondoltam, hogy leírom,mégsem teszem és megfogadom az előttem szóló megállapítását, én sem gerjesztek indulatokat.
Az ilyen jellegű hozzászólást (gondolok pld. a láblógatásra) mégsem egy olyan 3 gyermekes anyuka blogjában kellene megírni, mint Gemini.

Kira 2008.04.25. 12:23:35

Latom, nem csak en vagyok faradt. A lablogatast pont azert irtam idezojelbe, mert en sem ertek vele egyet - csak a munkaltato oldalarol ugy tunhet. ezt akartam kiemelni.
En mondjuk kulfoldon elek, es persze, keresek annyit, hogy ne legyen gond, hogy nincs sajat lakasom, csak berlek (mint ahogy a legtobben itt igy teszik), de azert az ovi, bolcsi sem ketfiller... ha megszuletik a baba, felevet maradhatok itthon normalis penzzel, utana vissza kell mennem, de annyit meg nem keresek, hogy gond nelkul fizessem a bolcsit. Csak remenykedhetem, h a parom addig valami fizetosebb munkat talal. Egy keresetbol pedig boven ehenhalnank itt is. Talan azert is tunik masnak, mert itt viszont szinte senkinek nincs 30 ev alatt gyereke, hacsak nem becsuszott egy baba 16 eves koraban.
mindegy, igazabol csak nem akartam tul sokat irni tegnap, de tudom, hogy sokkal nehezebb otthon, de pont a munkahely kevesbe tolerans itt, vagy nem is tudom, mi a jo szo. Azt sem emeltem ki tegnap elegge, hogy ne aggodj, amikor eljon az ideje, ugyis talalsz majd masik munkat, persze flexibilisnek kell lenni, de nem csak Magyarorszagon (ha ez megnyugtat) :-)

Kira 2008.04.25. 12:43:40

latom, a lablogatas szemetszurt, de hat PONT EZERT irtam idezojelben!!! annyira sajnalom, hogy felreertettetek, de hat ez az egyezmenyes jele annak, hogyha valamit nem ertek szo szerint -

joe 2008.04.25. 13:07:41

Kedves Kira! Én csak annyit kívánok Neked, hogy amikor majd Te is elveszted az állásod, akkor úgy reagáljanak rá az emberek, mint ahogy Te tetted. És azt, hogy valaki felhozza: kár siránkozni, hisz Kongóban sokkal nagyobb a munkanélküliség.

Nagyildi 2008.04.25. 13:47:13

Már tegnap megfogadtam, hogy nem fogok hozzászólni ehhez a vitához, nem is akarok állást foglani, mert az csak további vitát szülne....
De egyszerűen nem értem, hogy tudtátok ennyire félreérteni Kira hozzászólását.....

Gemini!
A legfelső képpel, ami Hangáról készült simán babaszépségversenyt nyerhetnétek, kislány kategóriában:-)

Kira 2008.04.25. 14:36:55

Koszonom, Nagyildi! En tenyleg nem akartam megbantani senkit, foleg nem lekicsinyelni gemini megprobaltatasait (miert tennem? raadasul megertem, hiszen pont hasonlo probleman agyalok mostanaban, ahogy fent emlitettem is)
jo, hogy van, aki nem ugy olvasta a hozzaszolasomat, hogy alapbol rosszindulatot feltetelezett a reszemrol.

csak Magyarorszagot akartam icipicit megvedeni, hogy nem minden ott es csak ott a legrosszabb... :-(

vvv 2008.04.26. 07:41:12

Kedves Kira,

bocs, hogy csak most reagálok, napközben nem nagyon jutottam géphez nagy ráérésemben :-)
Szóval tényleg bocs, ha félreértettelek, mint írtam, nem akartam én se vérre menő vitát indítani, pláne nem másvalaki blogján. Én is kicsit ki voltam bukva tegnap, úgyhogy 1-1 a fáradtság számlájára, ok?
A külföldön éléssel kapcsolatban meg csak annyit, hogy én is éltem nem egy évet a fejlett nyugaton, és természetesen én sem arra gondoltam, hogy valaki külföldiként (legyen bármilyen hosszú a kint töltött idő) tud megélnui egy fizuból vagy állami támogatásból, mint ahogy sztem itt se várná el senki, aki nem állampolgár.
A Te/Ti helyzeted elég speciális , ha kint szülsz gyereket, szívből kívánom, hogy a lehető legsimábban menjen minden, ha majd belevágtok.

Szóval nem is bocsánatkérés ez, hanem békejobb, szép napot neked;

Gemini,

te meg légyszi ne haragudj, hogy itt ment a vita,

Boldog Szülinapot a lányoknak!!!

Kira 2008.04.28. 10:51:55

Jajj, VVV, de edes, vagy, ez most nagyon jolesett, koszonom! En megfogadom, hogy tobbet nem irok faradtan, meg nem kotok bele aprosagba, mert persze ezekrol orakat lehetne beszelni, es sajnos a rovid kommentekben nem mindig a lenyeg jon le (mert az nem az a felmondat, amibe belekotok, persze) :-) mert en tenyleg csodalok mindenkit, aki sok gyereket vallal BARHOL, vagy egyatalan vallal gyereket, olyan sokan vannak (korulottem, pl), akiknek eszebe se jut szulni... 30 felett se... en vagyok a feketebarany a munkahelyemen...
szoval koszonom a bekejobbot, mindenkinek a legjobbakat, es foleg (uj) munkahelyet, mikor szuksegetek lesz ra! :-)


süti beállítások módosítása