Gemini blog

Ha az ember lánya másfél év alatt 3, visszafogott természetűnek egyáltalán nem mondható lánykát szül, élete meglehetősen pörgőssé válik. Ennek a naplónak a segítségével igyekszem megörökíteni az első éveket, hogy ha majd egyszer lelassíthatunk férjemmel, jóleső sóhajtások közepette emlékezhessünk vissza az édesen fárasztó kezdetekre.

Hanga

Lilypie Third Birthday tickers

Csenge és Ajsa

Lilypie 4th Birthday Ticker

Friss topikok

  • boldogmamamacska: Kedves Anyuka! Gratulálok a blogodhoz, nagyon aranyos a gyermeked. Eszter vagyok és én szerkeszte... (2010.05.10. 13:01) Lassulunk végre!
  • Ilonana: Én is BOLDOG SZÜLINAPOT KÍVÁNOK !!!! Naés persze jobbulást! (2010.05.04. 12:40) Füles csapat
  • vargaera (L.V.E.): Jobbulást és kitartást!! :)) (2010.04.16. 10:07) Bezárva
  • porpika: Igen kétpetéjűek. Először persze kellett egy kis motivációs ajándék, hogy elmenjenek egymás nélkül... (2010.03.31. 20:29) A szétválaszthatatlanok
  • trichterwinde: Csúcs az arckifejezésük az utolsó képen :)))) Ezek a csajok színésznők lesznek, tutira!!! ;))) Ki... (2010.03.19. 10:09) Hosszú hétvége

Látogatottság

eXTReMe Tracker

Továbbra is kedvencünk a járda

2008.06.29. 17:52 - gemini!

Családi idill Geminiéknél: ülünk a fagyizó teraszán, kavargatom a forró csokit a csészémben, férjemmel beszélgetünk, Hanga gőgicsél a babakocsiban, Csenge körülöttünk motorozik - és Ajsa a lábamnál fekszik az aszfalton...

3 napja a cipőt nem lehet úgy ráhúzni, hogy ne vágná magát a földre hisztizve: elengedi minden testrészét, így se leültetni, se két lábra állítani nem lehet, végtagjai gumiszerűen ernyedté válnak. Sebaj, fekve is lehet szerencsére cipőt, ruhát felvenni, inni, legyünk akár otthon, vagy a járdán...

Na persze nem csak belőle hozza ki ez a meleg a legrosszabbat: ma is bevonuló sereg parancsnokaként éreztem magam, miközben hazafelé jövet mindhárom csemeténk teli torokból üvöltött és mi felszegett állal meneteltünk a döbbent tekintetek kereszttüzében. Nem semmi hanghatást nyújtottunk, az egyszer biztos, sok szempárban láttam visszatükröződni: "Jaj,de jó, nekem csak egy ilyenem van!" Férjemmel csak enyhe őrült mosollyal egymásra néztünk és mélyeket lélegeztünk. :-) Az elmúlt napok leírhatatlanok, már a reggeli felkelésnél semmi energiánk, lelkileg és fizikailag is fel kell készülnünk, hogy kinyissuk az ajtajukat. Férjemre hárul a nehezebb feladat, hisz a nagyok lefárasztása nagyobb részben rá hárul, miközben én "hangázom". Megnyugtat valamennyire a tudat, hogy a szomszédos anyukák gyerekei is ugyanígy viselkednek ezekben a napokban - bármit is csináljunk velük, arra hiszti a válasz.

Múlt héten és tegnap főpróbát tarthattunk egy strandon, milyen lesz a Balcsin, röviden összefoglalva: az ott eltöltött 3 óra éveknek tűnt és persze ŐK nem fáradtak el estére.  Mi annál inkább :-) Csak egyszer sikerülne úgy lefárasztani őket, hogy este beájuljanak az ágyba! Hiába minden program, 9-nél korábban nem kerülnek be a szobájukba és sokszor 10-kor, fél 11-kor még valamelyikük csinálja a műsort. Régi szép idők, mikor 8-kor le lehetett fektetni őket - úgy érzem, éveik számával exponenciálisan nő az energiájuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://gemini.blog.hu/api/trackback/id/tr1544811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Edina 2008.06.29. 22:25:42

Kedves Gemini!

Nem tudom hol tartotok a bilivel, de megtaláltam egy anyuka írását a neten, aki ugyancsak nem tudja mit tegyen a sikerért. A következő választ kapta:

"Próbálják most kicsit más oldalról megközelíteni a kérdést: első körben ne kisfiát ültessék rá a bilire, WC-re, hanem egy kedves kis barátja (pl. kismackó) kezdjen el érdeklődni az edényke iránt. Ehhez mindenek előtt érdemes beszerezni "A játékos, könnyed szobatisztaságért" termékcsomagot, melyben egyebek mellett játékbili is található. Ezzel kezdjenek el játszani:
"- Mi ez? - kérdezi maci.
- Bili.
- És mit kell vele csinálni? Ez egy kalap? (A fejére teszi)
- Nem, erre rá lehet ülni, de ezt csak az ügyes nagyok tudják ám!
Maci sír. :
- De én nem tudom, hogyan lehet ráülni. (Kisfiához fordul) Megmutatod, hogy kell? "
A fiúcska minden valószínűség szerint büszke lesz magára, ha akár ruhában is(!), de ráül saját bilijére és megmutatja a macinak a technikát. Ezután együtt trónolnak az edénykéken. Maci le akarja tolni a nadrágját, mert úgy kényelmesebb az ülés, valószínűleg kisfia is hasonlóan tesz majd. Üres maradt a bili? Nem baj, majd legközelebb biztosan lesz benne "meglepetés" anyunak. Később pisilési versenyt is rendezhetnek, ahol a maci csak erőlködik, kisfia azonban megnyeri a versenyt. Ilyen és ehhez hasonló játékok segítségével a fiúcska hamarosan megbékél, majd meg is barátkozik az edénykével, ill. WC-vel. További gyakorlati ötleteket, konkrét játékleírásokat talál az említett termékcsomagban, mely remélhetőleg segítségükre lesz majd.
A lényeg, hogy első körben a bilivel való megbarátkozás legyen a cél, nem pedig annak eredményes használata. Csak fokról-fokra, szinte észrevétlenül lehet belopni egy-egy új mozzanatot a játékba, ami végül elvezet a valódi bilizésig. Ehhez nyújt segítséget az említett termékcsomag.
Sok sikert kívánok!"

Próbát megér sztem (ha eddig nem)... :)

A másik. Jelenleg a BHRG Alapítványnál tanulok terapeutának. Az első órák egyikén elhangzott, hogy a tornafeladatok nemcsak olyan gyerekeknek valók, akik le vannak maradva a fejlődésben, hanem egészséges, nagy mozgásigényű gyerekeknek is, akiknek külön csoport is indul (ha jól értettem).
Az árakat nem tudom, de a Komjádi usziban és a Baross utcában van a torna és a vízitorna is. Nézz utána:
www.bhrg.hu

Sooook sooook sikert kívánok Nektek a továbiakhoz is!!!

Edina

Edina 2008.06.29. 22:27:17

Ja, a tornával azt akartam mondani, de gondolom rájöttél, hogy az ikreknek lehet, hogy jó lenne... Talán lefeküdnek egyszer időben... :)))

gemini! 2008.07.01. 10:47:50

Ez a macis dolog nagyon jó ötlet, köszi szépen, ki is próbálom! :-)))
Igazából tiszta hülye vagyok, hogy ez idáig eszembe sem jutott. Max. odáig jutottam el, miért nincs olyan könyv, ami erről szólna és a mesén és képeken keresztül hozzászoktatnám őket a gondolathoz. Egyébként már az elején elrontottam, mert nem fokozatosan kezdtem el a bilire szoktatást, hanem lehúztam a pelust és odatettem a bilit. Nem futottam plusz köröket. Mégis mire számítottam? :-)Mindegy, kezdjük újra az elejéről. :-)
A gyerektornán már korábban is gondolkodtunk, de ahogy utánanéztünk a különböző honlapokon, le is tettünk róla: kivétel nélkül hétköznap vannak, 9-től, 10-től, én pedig nem tudok egyedül a 3 gyerekkel még a szomszédos tóig sem eljutni biztonságosan. :-( De ha Hanga és a nővérkék is kicsit idősebbek lesznek, műküdhet a dolog. Még egyszer köszi szépen a jó ötleteket. :-)

Edina 2008.07.01. 21:00:05

Kedves Gemini!

Én csupán egy külső szemlélő vagyok... Ezért is az ötletek. Örülök, ha segíthetek, de biztos vagyok benne, hogy 3 gyerkőc mellett nekem még gondolkodni sem lenne időm, nemhogy furfangos biliötleteket gyártani. :)

Hajrá a bilinek!!!
És Neked egy kis nyuginak!! :)))

Szió: Edina

Anna 2008.07.07. 13:01:54

Van ilyen könyv! Bilikönyv a címe, a Pagonyban vettem, nagyon aranyos.

gemini! 2008.07.09. 15:53:20

Nagyon köszi a tippet, tegnap este érkeztünk haza, de ma már meg is vettem a könyvet - lenyűgözi őket, remélem meglesz a hatása. :-)


süti beállítások módosítása