Gemini blog

Ha az ember lánya másfél év alatt 3, visszafogott természetűnek egyáltalán nem mondható lánykát szül, élete meglehetősen pörgőssé válik. Ennek a naplónak a segítségével igyekszem megörökíteni az első éveket, hogy ha majd egyszer lelassíthatunk férjemmel, jóleső sóhajtások közepette emlékezhessünk vissza az édesen fárasztó kezdetekre.

Hanga

Lilypie Third Birthday tickers

Csenge és Ajsa

Lilypie 4th Birthday Ticker

Friss topikok

  • boldogmamamacska: Kedves Anyuka! Gratulálok a blogodhoz, nagyon aranyos a gyermeked. Eszter vagyok és én szerkeszte... (2010.05.10. 13:01) Lassulunk végre!
  • Ilonana: Én is BOLDOG SZÜLINAPOT KÍVÁNOK !!!! Naés persze jobbulást! (2010.05.04. 12:40) Füles csapat
  • vargaera (L.V.E.): Jobbulást és kitartást!! :)) (2010.04.16. 10:07) Bezárva
  • porpika: Igen kétpetéjűek. Először persze kellett egy kis motivációs ajándék, hogy elmenjenek egymás nélkül... (2010.03.31. 20:29) A szétválaszthatatlanok
  • trichterwinde: Csúcs az arckifejezésük az utolsó képen :)))) Ezek a csajok színésznők lesznek, tutira!!! ;))) Ki... (2010.03.19. 10:09) Hosszú hétvége

Látogatottság

eXTReMe Tracker

Tervezgetés

2007.10.01. 14:55 - gemini!

Akinek nincs gyereke, nem érti meg azokat a problémákat, amik nap mint nap előfordulnak (arról ne is beszéljünk, hogy ikrek nevelése össze sem hasonlítható egy szem gyerek istápolásával), akinek már nagyobb gyereke van, hajlamos elfelejteni a zűrös éjszakákat, az akaratos és mindenhol jelenlévő, mindent kinyitó, felfedező, apró darabokra szétszedő másfél éves gyermeket, akinek pedig fiatalabb a csemetéje, nem hiszi el, mi következik később. Tegnap beszélgettem egyik lakóparkos anyukánkkal és ezt mondta: "Idáig nem értettelek, miért nem tudod ezeket a lányokat normálisan megetetni, miért kell utánuk járkálni az étellel, be kell rakni a gyereket a székébe és eszik! 14 hónapos lett a lányom és most már képtelen vagyok etetni - megfeszíti magát az etetőszékben és egyszerűen nem megy. Pedig idáig olyan szépen működött a dolog!"
Hát sajna, ha egy gyerek elindul és rájön, mennyivel izgalmasabb a világ két lábon, megállíthatatlanná válik. Az evés már egyáltalán nem köti le, unalmas hátráltató dolog csupán, mikor neki annyi elintézni - és megszerelni - , szétszednivalója lenne! Innentől kezdve harc minden étkezés. Egy módszer létezik csupán: csak akkor lehet megetetni őket, ha már nagyon éhesek, olyankor a lányok is hajlandóak 5 teljes percig a kisszékükben ülni, akkor viszont gyorsnak és eredményesnek kell lenni, mert nincs több esély. Egyébként félelmetes, ahogy meglátják a Túró Rudi, vagy a Kinder Pingui papírját, úgy pattannak be a kisszékükbe és nyitják a szájukat, hogy időm sincs kicsomagolni az édességet! :-)
Pár napja az új mánia a számítógép. Reggel felkelnek, kitörlik a szemükből a csipát és felpattannak a gép előtti székbe, majd vadul nyomogatni kezdik a klaviatúrát és görgetik az egeret. Aztán elkezdenek nyüszíteni és hisztizni, hogy kapcsoljam már be végre!
Hisztiről jut eszembe: egy gyerek nem 2-3 éves korában kezd el hisztizni, ahogy én azt naivan hittem, a lányok 17 hónaposak, de már javában alkalmazzák. Más anyukákkal is beszélgettem, az ő csemetéik fiatalabbak, 12-14 hónaposak és ők is panaszkodtak már erre a jelenségre és kérdezték, nekem mi a taktikám. Hát meg kell hogy mondjam, nem élem a kismamák békés, stresszmentes életét, habár ez ilyenkor fontos lenne. Igyekszem nem tudomásul venni hisztiző csemetémet (a nagyokos könyvek szerint ez a megoldás), akkor nem szokik rá annyira erre a zsarolási technikára. Nem mondom, hogy közben a vérnyomásom nem emelkedik szépen.
A nagyszülők előre aggódnak, mi lesz, ha megszületik a kistesó. Javasolták már, hogy a lányok addig menjenek bölcsibe (ez amúgy sem működik, mert ha otthon vagyok, nem jár a bölcsi, én így tudom, de amúgy sem adnám őket), illetve, legyen állandó bébisziterünk.
Szerintem ez fölösleges, egyáltalán nem látom nehéznek a jövőt. Fárasztónak igen, de nem megoldhatatlannak. Be kell állnia egy rutinnak, nehéz lesz az első 6 hónap, mert nem alszunk, de aztán megy minden ugyanúgy. Férjem szavaival: "Csak egy harmaddal lesz nehezebb." De tényleg, első terhességre ikrekkel mi mélyvízbe lettünk dobva rendesen, megedződtünk.
Közben állandóan agyalok, már van néhány forgatókönyvem. A reggel és az este simán megoldható. Reggel 5-6-kor lesz kb. az első etetése a picurnak, akkor még a lányok alszanak. Illetve felkelnek 6-7 körül, de megkapják a reggeli kakaót és visszaalszanak 9-ig. Addig én szépen a kistesót megetetem, pelenkázom, átöltöztetem, előkészülök és már 9 óra is. Akkor kelnek a csajok, nekik is új pelenka, új ruha és már lassan következik a picur újabb etetése, pelenkázása. De így legalább el tudom csúsztatni a tennivalókat, és nem egyszerre 3 gyereket pelenkázok és öltöztetek. Ha férjem hazajön, elviszi a lányokat a játszótérre és jól lefárasztja, addig én picurt megfürdetem, átöltöztetem, megetetem. Ha a csajszik hazaérkeztek, férjem megfürdeti őket, előkészítem a vacsorát  és ők következnek. Aztán lassan picurnak letelt a 3 óra és újra eszik. Na kb. ennyit terveztem el idáig. A napközbeni rész úgyis tervezhetetlen, ahol ügyeskedni tudok, az a reggeli és esti időszak. Egy biztos: könnyebben és gyorsabban fogok visszafogyni, mint a lányok után. :-)
Ja és egyébként megvan a név, legalábbis az első, mert még keresni kell egy másodikat is: Hanga. Csenge, Ajsa és Hanga - nekem nagyon tetszenek! Mindhárom régi magyar név, a hanga egyébként  egy növény neve, apósom hoz is legközelebb nekünk és elülteti a teraszunk elé.

A bejegyzés trackback címe:

https://gemini.blog.hu/api/trackback/id/tr21182466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása