Gemini blog

Ha az ember lánya másfél év alatt 3, visszafogott természetűnek egyáltalán nem mondható lánykát szül, élete meglehetősen pörgőssé válik. Ennek a naplónak a segítségével igyekszem megörökíteni az első éveket, hogy ha majd egyszer lelassíthatunk férjemmel, jóleső sóhajtások közepette emlékezhessünk vissza az édesen fárasztó kezdetekre.

Hanga

Lilypie Third Birthday tickers

Csenge és Ajsa

Lilypie 4th Birthday Ticker

Friss topikok

  • boldogmamamacska: Kedves Anyuka! Gratulálok a blogodhoz, nagyon aranyos a gyermeked. Eszter vagyok és én szerkeszte... (2010.05.10. 13:01) Lassulunk végre!
  • Ilonana: Én is BOLDOG SZÜLINAPOT KÍVÁNOK !!!! Naés persze jobbulást! (2010.05.04. 12:40) Füles csapat
  • vargaera (L.V.E.): Jobbulást és kitartást!! :)) (2010.04.16. 10:07) Bezárva
  • porpika: Igen kétpetéjűek. Először persze kellett egy kis motivációs ajándék, hogy elmenjenek egymás nélkül... (2010.03.31. 20:29) A szétválaszthatatlanok
  • trichterwinde: Csúcs az arckifejezésük az utolsó képen :)))) Ezek a csajok színésznők lesznek, tutira!!! ;))) Ki... (2010.03.19. 10:09) Hosszú hétvége

Látogatottság

eXTReMe Tracker

Keresztelő

2008.10.19. 21:39 - gemini!

Ma volt Hanga és unokatesója, Botond keresztelője. Képeket sajnos technikai okokból most nem tudok felrakni, talán pár nap múlva. :-)
Fáradt vagyok, nincs sok erőm írni, de pár szó röviden a nehézkes elalvásokról:
Miután délutánonként kipróbáltam mindent, befeküdtem az ágyukba (kikészültek az ötlettől, kirugdostak szó szerint), eljátszottam, hogy alszom (megálltak a fejemnél, közölték, hogy "pszt, anya alszik, halkan, ne félj anya, aludj!", megsimogattak... és eltűztek játszani. Viháncoltak, fogócskáztak, szegény Hanga meg a hangzavartól persze nem tudott elaludni és szívszaggatóan sírt. 
Így elkeseredett lépésem az lett, hogy a számomra az egyetlen feltöltődési, szusszanásnyi lehetőségtől megfosztottam magam: nincs délutáni alvás - úgyis reménytelen és még Hangát is kikészíti, mivel ő sem alszik a "harc" miatt - ellenben nem is keltem őket kora reggel.
Hogy mi az eddigi eredmény? Kelnek fél 9-kor, nincs napközben alvás és tegnap még este fél 11-kor fogócskáztak. Az elmúlt 2 napban csak úgy aludtak el késő este, hogy férjem egyszerre ringatta álomba a két 12 kg-s lánykát. Utoljára talán 9 hónaposak voltak, mikor ezt kellett játszani, az eszem megáll! Na ez az, ami nem működik napközben, mikor egyedül vagyok hármójukkal. A délutáni alvásokat nem áll szándékomban véglegesen felszámolni, mert szükségük van még rá (drágáim este 6 körül majd' elalszanak, 8-ra viszont felpörögnek és még 10-kor is műsoroznak), de most egyszerűen nem látok más megoldást. Nem mintha ez az lenne... Úgyhogy megy az útkeresés teljes gőzzel. Ez így nagyon fárasztó, ráadásul mióta Hanga képes felállni, erősen küzd ő is a lefekvés ellen: régen beraktam az ágyba, elaludt. Most hiába álmos, felpattan és néz kifelé érdeklődve, majd sírni kezd és indulhat a harc vele is. Egy kimerítő nap után nagyon nem esik jól, mikor 3 gyerekkel kell harcot vívni az alvás miatt - pedig én milyen szívesen aludnék már a helyükben!

A bejegyzés trackback címe:

https://gemini.blog.hu/api/trackback/id/tr96722140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ewus · http://www.pajangreta.blogspot.com 2008.10.19. 22:23:19

Nagyon sajnálom, hogy nem tudsz napközben pihenni:( és hogy kimerítettétek a próbálkozás lehetőségeit:(Tudom, hogy milyen jólesik, akár 20 perc is napközben......
Talán egyszer elmúlik ez is és megint aludni fognak!!!
Olvastam az evéses témát! Hát az nálunk is borzalom:(
Kitartás!
Üdv:
Évi

Andi 2008.10.20. 10:29:17

Csatlakozom Ewushoz. Én is sajnálom, hogy próbálozásaid nem jártak sikerrel, de egy valami eszembe jutott amikor a "Sötétség" című posztod képeit újra végig néztem. A fürdőköpenyes képen gondolom vacsoráznak a lányok, és ha jól látom csokis gabonapelyhet és kakaót. Légyszi javíts ki ha nem így van. Az én kisfiaim az ilyen édes kajáktól teljesen felpörögnek, így kakaót csak reggel kapnak este a vacsorához pedig csak tejet. Csokit, sütemény pedig inkább délelőtt, vagy kora délután kapnak, mert én úgy vettem észre, hogy náluk ez teljesen befolyásolja a nyugodt elalvást. Kiváncsian várom a véleményed!

porpika 2008.10.20. 10:38:35

Képzeld nálunk is 3 napja elkezdődött a küzdelem a délutáni alvással. Egyszerűen egyik napról a másikra az a kisfiam aki már alig várta, hogy lefekhessen délben, egyszerűen nem hajlandó elaludni. Persze így a másik sem alszik. Játszanak ezerrel, kidobálják a matracot, vagy bebújnak a matrac és a lepedő közé, beleraknak mindenféle állatot. Dobálják egymásnak a plüss állatokat. Aztán 2 óra felé egyik elalszik, a másikat pedig kiviszem, mert nem hagyja aludni.Pont ebben az időben tudtam egy kicsit házimunkát végezni. Ez befuccsolni látszik. Este pedig már olyan álmos, hogy 7 órakor már menne aludni. Eddig sem volt gond az esti alvással, most sincs. El sem tudom képzelni a csajokban hogy van annyi energia, hogy délután alvás nélkül is így bírják este!!! Hozzáteszem még nincs nagy ágy, de így egyhamar nem is lesz! Én nem szeretném velük megszokatni, hogy odafekszem hozzájuk. Én is azt gondolom, hogy ez egy átmeneti állapot, de ha jól emlékszem a lányom sem nagyon aludt már ilyenkor, csak ő bölcsis volt.

gemini! 2008.10.20. 11:06:49

Köszi az együttérzést, aranyosak vagytok. :-)Tényleg elképzelhetetlen pozitív hatása van 20-30 csendes, nyugodt percnek napközben, teljesen kicserél és felfrissít. Nem gondoltam volna korábban, hogy ilyen sokat számít, de most megtapasztalhatom.
Igen, tényleg müzli és kakaó van a képen, végül is, elgondolkodtató... Idáig nem figyeltem az összefüggést az élénkségük és a csoki között, mert számomra úgy tűnik, ők egyfolytában, egész eddigi életükben hiperaktívak. :-)Sokszor este csak belekortyolnak a kakaóba és otthagyják, nem is isszák meg, máskor meg két pohárral is kérnek - nem tudom, de majd figyelem, lehet, hogy van hozzá köze :-)
Azt viszont határozottan észrevettük: este 8-kor varázsütésre felpörögnek, mindegy mennyire fárasztó napjuk volt és sikítozva, kirobbanó energiával rohangálnak fel-alá a lakásban - mint két Duracell nyuszi. Ilyenkor kétségbeesve egymásranézünk férjemmel: "jaj ne, ehhez most annyira nincs már erőnk!" És csak rohangálnak és rohangálnak, mint akik éjfélig abba se akarják hagyni... Már arról beszélgettünk, hol kéne elfárasztani őket ájulásig - férjem szerint jéghokizni kell vinni őket, szerintem meg minden nap másszanak meg egy hegyet. :-)

gemini! 2008.10.20. 11:39:53

Porpika, csak most látom a hozzászólásodat. :-) Köszöntelek a klubban. Én is nagyon remélem, hogy csak átmeneti és ha Ajsa félelme csökken a lefektetés miatt, minden visszatér a régi kerékvágásba. Nálunk is minden átmenet nélkül kezdődött. És mivel már nagyágyuk van, ki is tudják nyitni az ajtót és ki-be rohangálnak. De ez az ajtónyitogatás is csak akkor kezdődött, mikor a sötéttől való félelem... Jobb lenne, ha "csak" bent rohangálnának, míg Hanga elalszik, aztán bemennék hozzájuk és valahogy próbálkoznék az elaltatásukkal. De így...

Edus 2008.10.20. 14:05:56

Kedves Gemini!

A kakaót / csokit én sem javaslom estére, mert koffeintartalma van...
Ha lehet, délután ne kapjanak a lányok semmi olyat, ami koffeines: kóla, kakaó, csoki, csokis müzli, stb.

Hátha kevesebb lenne az ébrenlét...

Jó próbálkozást! Remélem sikerül!!!

maszi99 2008.10.20. 18:21:02

Szia Gemini!

Csak halkan kérdezem,nem akarok okoskodni:mi lenne,ha nem várnátok meg,míg este felpörögnek,hanem fél 8-kor feküdnének?Igaz,így reggel korábban kelnének,de ha ovisok lesznek,úgyis korán kell :)Azért merem ezt írni,mert nálunk mind a 3 gyereknél bejött.Egy darabig közelharcot vívtunk a délutáni alvással,aztán feladtuk.Este viszont mikor láttuk,hogy pillednek,gyors fürdés,kaja fekvés.Reggel 6-7 között kelnek.De volt olyan,pl. ünnepek,mikor nem tudtam őket időben lerakni,ugyanígy átlendültek a holtponton,és még éjfélkor is tornádóztak :(

gemini! 2008.10.20. 19:20:26

Kipróbálom a kakaó helyetti tejivást, de sajna nem hiszem, hogy ez a probléma: már másfél éve, 1 éves koruktól kakaóval zárják az estét (korábban volt, hogy fél litert is megittak fejenként), majd édesdeden aludtak. Nem volt gond a lefekvéssel, nem keltek fel éjszaka.
Az esti felpörgés időszaka pedig hullámzó: ma pl. korán keltettem őket, 07.00-kor, nem volt délutáni alvás, anyu itt volt, így el tudtunk menni napközben a játszótérre is. Ennek ellenére most este 7 óra és visítozva pörögnek. Általában 7-8 körül van a felpörgés (pont, mikor lefektetni akarnánk őket) és tegnap 10-ig tartott. És mikor pillednek a kis drágáim? Délután 5-kor, 6-kor, ami a legroszabb időpont. :-( Lefekvéshez még korán van.
Idáig én is reggel 7-kor keltettem őket és úgy is,hogy nem volt délutáni alvás, harcolni kellett még este fél 10-kor is. :-( Pedig a cél nálunk is a fél 8-as, 8-as lefektetés, korai keléssel.
Egyébként férjem gyanítja a rettegés okát: szomszédék olyan hangosan üvöltöznek egymással, amitől érzékenylelkű Ajsánk teljesen kikészül - mondjuk ez a kirobbanó energia kérdését nem oldja meg.

gemini! 2008.10.20. 20:16:33

Bocsi, kicsit pontosítok, de férjem most mondja és teljesen igaza van: a felpörgés rendre pizsamaosztáskor, fél órával a tervezett lefektetés előtt kezdődik, mindegy, hogy az hánykor van. Őt idézve: "mintha a vesztüket éreznék" :-)

Esze K. 2008.10.20. 21:02:51

Minden részvétam a Tiétek! Ez embertpróbáló. Tamással is volt ilyen probléma, elmentünk a doktornénihez, anno, és közölte, hogy szokjuk meg, ennyi a mozgásigénye, nem vagyunk egyformák. Igaz, ez minket nem vigasztalt!
Az esti mézes tejet, és 5 óra után csak citromfű teát kipróbálhatod, nagyon egészséges és enyhén nyugtató hatású. Hátha nem érkeznek felpörögni lefekvésig.
Millió puszi mindnyájatoknak!!!
Kati

Renee 2008.10.20. 21:52:44

Szia!

Rendszeres zugolvasód vagyok. :) Minden elismerésem a tiéd, 3 gyerkőccel nem lehet egyszerű. Nekem csak 1 fiam van(bár néha kitesz 3-at is :))
Amiért bátorkodom írni, az a következő. A fiam 2.5 éves múlt, februárban lesz 3 éves. Amit itt leírsz az altatásról, az nálunk is megvan, csak nálunk régebb óta tart. Mindig rossz alvó volt, de nagyjából kicsit több, mint 2éves kora körül, kezdte azt, hogy nem hajlandó nappal aludni.Egy ideig harcoltam vele, aztán feladtam. Olvastam, hogy nem minden gyerek igényli a napközbeni alvást,persze azért próbáltam erőltetni a dolgot , mert annyira jól esett volna nekem is, ha egy kicsit tudok magammal foglalkozni. Ez Őt nem igazán hatotta meg :)Én meg már beletörődtem, bár nem mindig könnyű így. Most a napirendünk hasonló, mint ahogy te leírtad. Fél nyolckor kel, magától, nappal nem alszik, és általában este fél kilenckor már ágyban van és többnyire 20 perc alatt elalszik. Van, hogy kevesebb. DE, ha mondjuk este alvás körüli időben, hagyom, hogy tomboljon, akkor van úgy, hogy csak este 10-kor bír elaludni.Ha viszont elalvás előtt nem hagyom, hogy rohangáljon és túlságosan felpörgesse magát, mondjuk olvasunk, vagy festeget, gyurmázik,rajzolgat vagy éppen a szoba közepére borítja az összes játékát és azokkal játszunk, akkor többnyire gond nélküli az elalvás. Persze nem egyszerű mindig meggyőzni, hogy most nincs rohangálás. Talán nálatok is célravezető lenne, ha nem hagynátok, hogy tombolás legyen. Lenne egy kis levezetés, ráhangolódás az alvásra a nyugodt játékkal. A másik pedig, hogy nálunk is igény van a jelenlétemre most az esti elalvásnál. Én azt úgy oldom meg, hogy próbálom magamra terelni a figyelemét, nála nem vált be, hogy úgy teszek , mint aki alszik , mert ha ez nincs meg, akkor képes lenne az ágyon ugrálni, lemászni és hasonlók. Olvasni nem szoktam neki, mert az még annyira nem köti le, azt találtam ki, hogy megbeszéljük a napi történéseket úgy, hogy együtt fekszünk az ágyban. "Mit csináltunk ma?" -ez az első mondat, amit már ő kérdez tőlem egy ideje, ha lerakom az ágyba és nem én tőle :)- és aztán megbeszélünk minden apró részletet, hagyom gondolkodni, hogy emlékezzen és mondja, ő beszéljen, ha nem megy én mesélek. Nagyon élvezi.És nagyon figyel, aztán álmosodni kezd, és egyre kevesebbet beszélünk, aztán úgy teszek, mint aki alszik, előtte közlöm vele, hogy anya már nagyon álmos, aludjon ő is, jó éjt puszi meg minden és átfordulok a másik oldalamra. Van még mikor magában beszélget kicsit, de hamar el szokott aludni ő is, utánam. Egy ideje kezdte azt is, hogy még WC-re sem tudok kimenni, hogy ne akarna jönni utánam. Vagy nem hívna, hogy ne hagyjam egyedül a szobában. Azt mondják 2-2.5 éves kor körül van a második szeparációs félelem, de ezt tudod. Ajsánál gondolom az lehet, hogy a szeparációs félelem miatt azt hiszi, hogy az álomba merülés félelmet keltő állapot. Ez idővel elmúlik, csak az embernek legyen türelme ezt kivárni...
Bocs, hogy ilyen hosszú voltam és okoskodtam kicsit, de remélem tudtam pár hasznos dolgot mondani. Nekem 1 gyerekkel egyszerűbb, mint neked hárommal, ezt tudom!
Ja, és a cukros ételekkel kapcsolatban egyetértek, az előttem írókkal, az én gyerkőcöm nagyon szerette a tejbegrízt, sokáig csak azt volt hajlandó vacsorázni. Viszont egy idő után rájöttem, hogy a benne lévő cukor, plusz energiát ad a fiamnak :D Úgyhogy módosítottunk az étrenden is...
Mégegyszer bocs, hogy belekontárkodtam :)

gemini! 2008.10.21. 15:59:34

Huh, nagyon köszi a tippeket, kipróbálok mindent: teát, a nap elmesélését. :-) Mostanában nyugtató, meditációs zenével próbálkoztam, de még ezeket a plusz ötleteket is hozzáteszem. Egyébként ma volt délután alvás, csak párszor kellett ringatnom összesen 24-25 kilót - kicsit a térdem bele is rokkant. :-) Még egyszer köszi a tippeket! :-)

Adrienn 2008.10.22. 11:04:02

Szia

Én is régóta zugolvasód vagyok. Én babysitterként dolgozom és pár alvós esettel már találkoztam én is. A mostani kislánnyal nincs gond most kezdi kihúzni az alvás körét, hogy nem akar aludni se délután se este. és azt csinálom leteszem az ágyába és kisszéken mellé ülök fogom a pici kezét és igy mindig elalszik. A bátyja meg este csak ugy tud elaludni hogy a baby zenélőkből van egy olyanunk ami mintákat vetit a falra neki ez vált be.

Millió puszi a csajsziknak neked meg kitartás. Tündéri babáitok vannak és ezek pótolnak minden energiát.

Adrienn

gemini! 2008.10.24. 14:34:39

Kipróbáltam a tippeket, aztán a gondoskodó természetükre és a sötéttől való félelmükre alapozva a következő jött be: elhaló hangon ecseteltem, hogy szegény nyuszi (Ajsáé) és szegény kutya (Csengéé) mennyire szomorú és hogy sír, hogy nem akarnak velük aludni és mindig otthagyják őket egyedül az ágyban. Nem mondom, hogy elsőre mindig bejön, de végül odabújnak a plüssállatok mellé, hogy szegénykék ne féljenek és valahogy csak elalszanak. Igaz, még sokáig elhúzódik, hisz hol egyikük próbálkozik be, hol a másik és estefelé már az embernek kevesebb a türelme, de csak elmúlik ez is. :-) Csak nagyon fárasztó.


süti beállítások módosítása