Gemini blog

Ha az ember lánya másfél év alatt 3, visszafogott természetűnek egyáltalán nem mondható lánykát szül, élete meglehetősen pörgőssé válik. Ennek a naplónak a segítségével igyekszem megörökíteni az első éveket, hogy ha majd egyszer lelassíthatunk férjemmel, jóleső sóhajtások közepette emlékezhessünk vissza az édesen fárasztó kezdetekre.

Hanga

Lilypie Third Birthday tickers

Csenge és Ajsa

Lilypie 4th Birthday Ticker

Friss topikok

  • boldogmamamacska: Kedves Anyuka! Gratulálok a blogodhoz, nagyon aranyos a gyermeked. Eszter vagyok és én szerkeszte... (2010.05.10. 13:01) Lassulunk végre!
  • Ilonana: Én is BOLDOG SZÜLINAPOT KÍVÁNOK !!!! Naés persze jobbulást! (2010.05.04. 12:40) Füles csapat
  • vargaera (L.V.E.): Jobbulást és kitartást!! :)) (2010.04.16. 10:07) Bezárva
  • porpika: Igen kétpetéjűek. Először persze kellett egy kis motivációs ajándék, hogy elmenjenek egymás nélkül... (2010.03.31. 20:29) A szétválaszthatatlanok
  • trichterwinde: Csúcs az arckifejezésük az utolsó képen :)))) Ezek a csajok színésznők lesznek, tutira!!! ;))) Ki... (2010.03.19. 10:09) Hosszú hétvége

Látogatottság

eXTReMe Tracker

Konspirálók

2009.09.22. 12:59 - gemini!

Idáig is gyanítottam, de a tegnapi ovis szülői óta bebizonyosodott, hogy lányaim ködösítenek, konspirálnak. Mindent elkövetnek, nehogy valami kis információhoz jusson kíváncsi anyjuk. 
Nagyon érdekelt már az első hetekben is, vajon mit csinálnak bent, szóba állnak-e egyáltalán más emberi lényekkel is, vagy szokás szerint csak egymással játszanak, mindenkit kizárva...Esznek-e, mert iszonyú válogatósak, az elmúlt egy évben jóformán csak tésztát ettek (magában, minden nélkül, nehogy már valami íze is legyen), sajtot, párizsit és kukoricakonzervet. És minden étkezés előtt órákig kellett lelkesednem, hogy valamilyen sztorival oda tudjam csalogatni őket az asztalhoz.
Rendszerint a következő a helyzet: "Szoktatok énekelni?" "Nem...igen..."-mondja Csenge.
"És ettél kenyeret reggelire, uzsonnára, Ajsa?" "Nem". Mivel a reggeli és uzsonna általában kenyér, plusz a kiegészítők és Ajsa minden alkalommal "nem"-mel válaszolt, ami azt jelenti, hogy 3 hete nem reggelizik és uzsonnázik, megkérdeztem az óvónőt. "De anyuka, Ajsa megeszi a vajas kenyeret". Ok, tehát átver, na mindegy...

A második héten napokon keresztül ismételgették itthon:"Sírtam az "ovovában", hogy gyere értem, azért sírtam." "Én is sírtam, én is sírtam" - kontráz rá vigyorogva a testvére. Ez furcsa volt, hisz vidáman mennek be minden reggel, na akkor faggassuk ismét az óvónőt: "Sírnak a lányok napközben?" "Nem anyuka, nem szoktak". Gyanítom, a 2. napi nagyjelenetet emlegetik folyton, amikor Csenge a folyosón üvöltött.

Egyszer elcsíptem egy öltözői pletykát. Anyuka öltözteti kisfiát és így szól: "Ma biztos megint tornáztak, mert fordítva van a zokni. Mezítláb szokták a lábukat tornáztatni."
Na végre egy infó, most megvagytok! Hazaérünk és érdeklődöm: 
Szoktatok az oviban tornázni, leveszitek a zoknitokat?" "Nem."
Feladom. Hazajönnek, nem mesélnek, elvannak szépen egymásnak, beleszövik az ovit a történeteikbe, ha játszanak...Lehet, hogy a kacsák és kutyák beszélgetését kéne kihallgatnom az ajtó mögül, azzal többre mennék? 
Férjem szerint az ovit a maguk kis privát szférájának tartják, amit nem kötnek az orrunkra. Engem meg megesz a kíváncsiság...

És a tegnapi szülői? Többek között kiderült, hogy megtartották az első szülinapi bulit, "na de ezt már biztos hallották", nevet fel az óvónéni, kacajhullám vonul át a szülők sorain, "igen, mesélték a gyerekek"...
Szóba került, mennyire szeretik a gyerekek a tornázást, "ilyenkor levesszük a zoknikat, de már biztos erről is értesültek"...Mindenki lelkesen, mosolyogva bólogat...Csak nekem új minden infó?

Hazaértem, rákérdeztem mégegyszer, most már a biztos tudás birtokában: "Szoktatok tornázni?" "Nem."
Zárt közösséget alkotnak, közös titkuk van, hiába is próbálkozom a faggatásukkal: "Szoktatok más gyerekekkel játszani?" "Nem...igen...nem"...és ezt mind ugyanaz a gyerek válaszolta...

És mi derült még ki? Jövő héten kirándulni viszik őket busszal, minden kiscsoportosra egy nagycsoportos fog vigyázni. "Na de ugyebár ezt is biztos elmesélték otthon a gyerekek."

A bejegyzés trackback címe:

https://gemini.blog.hu/api/trackback/id/tr11399245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

porpika 2009.09.22. 22:31:09

Az elején nálunk is így volt. Ha kérdeztem valamit ketten háromfélét mondtak. Ha Zsoltin múlna a dolog én sem tudnék sok mindent, de hála Istennek Zsoma elég beszedés. Megmondja mi volt az ebéd, ki pisilt be, ki volt büntiben, kik verekedtek. Tőle tudom milyen verseket, mondókákat tanulnak. Még jó, hogy az egyik ilyen, különben úgy járnék mint Te.

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2009.09.23. 21:12:22

Nálunk is ugyanez van! Kitti már a második évét kezdte meg az oviban, de magától szinte semmit nem mesél!!! Szinte semmit nem tudok arról mit csinál az oviban. Néha kényszeredetten hajlandó elmondani, hogy kivel játszott, vagy mit evett, de ha nem teszek fel célzott kérdéseket semmit nem mesél!! Azt , hogy tanulnak bent verset, éneket néha meglepetésszerúen derül ki. Mint pl. ma este, lefekvés előtt olvastunk és egyszercsak el kezd énekelni egy dalt, amit nem itthon tanult, Aztán egy mondókát is elmondott. Én meg csak néztem mint Rozi a moziban. Biztos nem egy nap alatt tanulta.

gemini! 2009.09.25. 15:00:00

Jól van na, ezek szerint nem vagyok egyedül a Tudatlan Anyák Klubjában! :-)


süti beállítások módosítása