Gemini blog

Ha az ember lánya másfél év alatt 3, visszafogott természetűnek egyáltalán nem mondható lánykát szül, élete meglehetősen pörgőssé válik. Ennek a naplónak a segítségével igyekszem megörökíteni az első éveket, hogy ha majd egyszer lelassíthatunk férjemmel, jóleső sóhajtások közepette emlékezhessünk vissza az édesen fárasztó kezdetekre.

Hanga

Lilypie Third Birthday tickers

Csenge és Ajsa

Lilypie 4th Birthday Ticker

Friss topikok

  • boldogmamamacska: Kedves Anyuka! Gratulálok a blogodhoz, nagyon aranyos a gyermeked. Eszter vagyok és én szerkeszte... (2010.05.10. 13:01) Lassulunk végre!
  • Ilonana: Én is BOLDOG SZÜLINAPOT KÍVÁNOK !!!! Naés persze jobbulást! (2010.05.04. 12:40) Füles csapat
  • vargaera (L.V.E.): Jobbulást és kitartást!! :)) (2010.04.16. 10:07) Bezárva
  • porpika: Igen kétpetéjűek. Először persze kellett egy kis motivációs ajándék, hogy elmenjenek egymás nélkül... (2010.03.31. 20:29) A szétválaszthatatlanok
  • trichterwinde: Csúcs az arckifejezésük az utolsó képen :)))) Ezek a csajok színésznők lesznek, tutira!!! ;))) Ki... (2010.03.19. 10:09) Hosszú hétvége

Látogatottság

eXTReMe Tracker

Róbert Károly Magánklinika

2008.02.27. 12:27 - gemini!

Még nem számoltam be a kórházi tapasztalataimról. Úgy mentem szülni, hogy tisztában voltam az árral (később kiderült, "csak" 130 ezer forint a szülés), azt hittem nem érhet meglepetés. Az első döbbenet akkor következett, amikor beszélgetni kezdtem más kismamákkal és felvilágosítottak, mennyire naiv vagyok. A fogorvosom, bőrgyógyászom magánrendelőben dolgozik, ha ott kap az ember egy számlát, kifizeti és távozik. A kismamák viszont arról a tapasztalatukról számoltak be, hogy orvosaik a 130 ezren felül elvárják a külön hálapénzt. Lehet, hogy tényleg én voltam túl naiv, de erre nem számítottam. A fogorvosomnak se adok borítékot, ettől magánrendelő a magánrendelő. Elmondásaik alapján saját orvosaik finoman céloztak is rá, hogy ez a 130 annyira alacsony összeg, épphogy csak a műtéti eszközöket fedezi, az orvos ebből egy fillért sem lát. Sőt, az egyik doki még jelezte is, neki 80 ezer a tarifája - a 130 ezren felül.
Az új információ enyhén szólva felzaklatott, de mindenki nyugtatgatott, most nem kéne ilyenekkel foglalkoznom, árt a tejtermelésnek. Ok, valahol megértem, addig míg állami alapon működött a kórház, a szülészek megkapták a hálapénzt. Most magánklinikává alakult át a Nyírő, de a kórháznak befizettet összegből nem látnak semmit. Léteznek más magánklinikák, ahol 600-700 ezer egy szülés, gondolom, abban már benne van az orvos különpénze is - ezt csak most tudom ilyen tisztán átgondolni, akkor egy kisebb sokként ért a dolog.
Arról nem is beszélve, hogy az első napot a régi "állami" szinten töltöttem és csak a 2. nap délutánján kerültünk fel a felújított emeletre - ugyanis még nem készült el. December 20-án volt az átadás, megjelent Horváth Ágnes, átvette és távozott. Azt nem tudta, hogy egy paravánnal eltakarták a létrákat és vödröket, biztos nem mutatott volna jól. Január 9-én, mikor bementem szülni, még a harmadik emelet (a szülészet) merő sóder és kosz volt, egyáltalán nem volt kész. Én még jól jártam, hisz a pénzemért legalább eltölthettem pár napot a felújított részen, az egyik szobatársam nem volt ilyen szerencsés - kifizetett 130 ezret, plusz ki tudja még mennyit az orvosának és közben végig a Nyírő Gyula állami szintjén feküdt, ahol természetesen minden ugyanolyan állapotban volt, mint mikor 2 éve ott feküdtem. Na jó, legyünk igazságosak, most délig lehetett WC-papírral találkozni a klotyóban, ilyenről álmodni sem lehetett korábban.
Nagyobb változással a harmadik emeleten sem találkoztam. Volt összehasonlítási alapom: a nővérkék ugyanazok, ők 2 éve is ugyanilyen kedvesek voltak, az étel ugyanolyan minőségű, semmit sem változott, a bútorok szintén régiek, a másodikon lévő vaságyakat cipelték fel a magánklinikai szintre. Végeredményben minden ugyanaz volt, csak ki volt festve és új nyílászárókat szereltek be. Persze lehet, hogy később beszereznek új bútorokat is, de mikor én ott voltam, még csövek lógtak ki a falból szellőzőberendezés helyén. Tv nincs a szobákban, azért külön fizetni kell.
Férjemnek volt igaza, ő még terhességem alatt figyelmeztetett, ne számítsak nagy durranásra, de a plusz hálapénz őt is meglepte és felháborította. Engem csak az idegesít, hogy amikor Horváth Ágnes a felújított kórházat átvette, ezt nyilatkozta: "Hölgyeim és uraim, a Róbert Károly magánklinika lesz az alap, ilyen kórházakra lesz szükség Magyarországon. Az emberek számlát kapnak a szolgáltatásról és ezzel megszűnik a hálapénz. " Egy rövid cikk a látogatásról.
Ha tényleg ez a kórház lesz a mintapélda, akkor ebben a rendszerben valami nagyon nem stimmel - ezentúl nemcsak a hálapénzt fizeti ki az ember, hanem a borsos magánklinikai árakat is. :-(

A bejegyzés trackback címe:

https://gemini.blog.hu/api/trackback/id/tr83356489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

almendrico 2008.02.27. 16:17:35

nem akarok a penztarcatokban turkalni, de nem allom meg, hogy ne kerdezzem meg: nektek vegulis kellett plusz halapenzt fizetni, vagy megkemenyitettetek magatokat? (remelve, hogy mire jon a negyedik gyerkoc, mar megvaltozik tenylegesen a hozzaallas)

kata 2008.02.27. 20:07:38

ez már a szocializmus? vagy lesz ennél egyenlőbb is?

gemini! 2008.02.27. 20:29:26

Az első napokban a kórházban még teljesen fel voltam háborodva a rendszeren és határozottan hajtogattam, én ugyan nem fizetek.
Napokig ment a hezitálás férjemmel, végül fizettünk plusz hálapénzt. Nem akartam rossz szájízzel távozni az orvos rendelőjéből varratszedés után (általában olyankor fizetik a hálapénzt). Mivel a nőgyógyászát nem nagyon variálja az ember és visszajárok majd hozzá egy életen át, de legalábbis sokáig, ezért inkább perkáltam. De nem esett jól a döntésünk 3 gyerek mellett.

moni 2008.03.20. 16:06:41

Borzasztó! A jól működő, jól képzett, empatikus szakemberekkel teli szülészetet pedig bezárták. Remélem ez a folyamat meg fog állni valahol, de amit elrontottak, már nem fogják tudni jóvá tenni, ezen szakemberek java része, már nincs az országban. :"(

niki 2008.03.22. 10:21:47

Engem novemberbe műtöttek a Nyírőbe, nem nagy szám, de az orvosom, dr Kovács Péter a legjobb,és ez a lényeg.

halacska 2008.03.29. 09:53:33

Nekem most azt mondták, hogy 110.000,- a szules + 80.000,- a doki tarifaja, de errol mindegyikrol szamlat kapok, tehat a nyolcvan az "nem paraszolvencia", hanem kvazi a hivatalos, adozo ar resze.

(Kerdeztem, hogy egeszsegpenztari szamlat kaphatok-e, es mondtak, hogy igen.)

Mindettol fuggetlenul igy sem biztos, hogy oda megyek, mert ez azert nagyon draga nekunk...

Azt felhaboritonak tartom, hogy a dokid nem tisztazta elore a dolgokat, es igy nem adta meg a dontes lehetoseget.

niki 2008.03.29. 19:37:53

Szia Halacska!Ki a dokid?

gemini! 2008.03.30. 17:03:24

Igen, a húgomnál már egyértelműen 110 volt a kórház díja és 80 a dokié - számlával alátámasztva. Egyébként a honlapjukon azt írják, a doki díja 50 ezertől kezdődik, max határt nem szabnak - azt az orvos dönti el. Nálam is elfogadták a Tempo kártyát, volt kártyaleolvasó rendszer, úgyhogy nem kellett küszködni a számlákkal.
Mindenesetre kíváncsi vagyok most mi a helyzet a kórházban, tesóm a 38. hétnél jár, nemsokára ismét viszontlátom a klinikát, mikor látogatok.

víziné 2008.04.15. 13:06:47

Szia gemini!
Én 160 000 Ft-ot fizettem egy nagyműtétért a Róbert Károly Magánklinikán; eszembe sem jutott, hogy az orvosnak adjak (nem, mintha sajnálnám tőle, de nekem nem volt több, sőt, még ennyi se volt, mindegy, meg mégiscsak magánklinika, ugyebár). Kitakarítottak meg kifestettek, az oké; oké, hogy vannak függönyök meg van WC-papír; nem egy Schwarzwaldklinik, de kit érdekel, hogy hogy néz ki, csak tisztaság legyen. Ami szerintem gáz, hogy (ugyanazok) a nővérek alig voltak kevésbé bunkók, mint amikor még nem volt magánklinika. Az LCD képernyős TV és a márvány szökőkút teljes hiánya nem különösebben zavar, a linóleum sem, de ennyi pénzért én speciel elvárom, hogy ne szóljon be a személyzet.

gemini! 2008.04.15. 14:37:39

Igen, a személyzet ugyanaz maradt, figyelmeztetett is férjem előre, ne nagyon reménykedjek óriási változásban, ha ugyanazok dolgoznak ott. Szerencsére én csak kedves nővérekkel találkoztam, de őket ismertem még az állami időkből, akkor is rendesek voltak. A beszólást viszont ennyi pénzért én is kikértem volna magamnak.

víziné 2008.04.16. 15:42:55

Szia!
Régi konfliktus ez köztem és a nővérek közt, még az "állami" időkből datálódik, anno nagyon disznók voltak velem, elég gáz, az orvos tudja, mert elmondtam neki; szerintem mielőtt legutóbb befeküdtem, rájuk szólhatott (?), mert látszott rajtuk, hogy nagyon visszafogják magukat, de ezt persze csak gondolom (szegény doki, sztem sose gondolta volna, hogy valaha ordibálni hall engem, meg hogy azoknak a szavaknak, amikkel a nővéreket illettem, akárcsak a felét is ismerem), de azért így is volt néhány beszólás. Az orvoshoz viszont minden körülmények között ragaszkodom.

gemini! 2008.04.16. 22:32:24

Rossz tapasztalatom nekem is volt még az "előző rendszerben", de csak a csecsemősnővérekkel. Most szerencsére nem találkoztam velük, nem tudom, ott vannak-e még. Kiborítottak, mikor az ikrekkel feküdtem bent, nem is értettem, ha utálják az anyákat és a gyerekeket, miért ezt a szakmát választották. Az egyik alpári módon beszólt, hogy minek bőgök, mikor elválasztottak tőlük és elvitték őket egy másik klinikára...

víziné 2008.04.17. 09:01:01

A csecsemős nővérekről minden Nyírős topikban a lehető legrosszabbakat olvasom. Velük még nem találkoztam, mindenesetre az, hogy minden fórumozó szidja őket, az azért valamilyen szinten biztos releváns.

Amikor először feküdtem be a nőgyógyászatra, a szobatársak azzal indítottak, hogy addig örüljek, amíg járni tudok, mert nagyon szemetek a nővérek. Nem hittem el. Rosszul tettem.
Nem írom le ide a sztorit, el lehet képzelni, meg mindegy is már. Ami szerintem valahol a beszólásaiknál stb. is kiborítóbb, az az, hogy a magánklinika keretében ugyanezek többé-kevésbé vissza tudták fogni magukat, főleg, ha (érzésem szerint) még jó le is lettek üvöltve.

víziné 2008.04.17. 09:32:40

Talán még annyit, hogy engem a nőgyógyászaton dolgozó nővérek "előző rendszerbeli" produkciójának (hangnem, hangszín, stílus, tartalom) körülbelül az egyötödéért már simán kirúgnának a munkahelyemről.

niki 2008.04.25. 18:20:58

Szia Víziné!A nőgyógyászaton dolgozó nővérekről csak annyit,hogy velem sem nagyon foglalkoztak,pedig kis műtétem ellenére nagy fájdalmaim voltak.Nagy nehezen kaptam 1 injekciót,aminek ma is fáj a helye.Undorító.

gemini! 2008.04.28. 16:01:58

Annyi még az újdonság (húgomtól tudtam meg, aki most szült bent császárral), hogy hiába van az árlistán, császár, sima szülés 110 ezer ft, külön sorként szerepel, hogy az érzéstelenítés 35 ezer - tehát a császár összesen 145. Ez nekem újdonság, van olyan császár, amit érzéstelenítés nélkül csinálnak? Mikor én szültem, még egy árban volt mindkettő.

Anna 2008.04.29. 21:31:57

Talán a sima szüléshez is lehet már érzéstelenítést kérni? Az én időmben (bár végül belőlem is "császárnő" lett) erre még nem volt mód. Nemtom, talán azért van külön sorban?
A csecsemősökkel kapcsolatban reménykedem, h lesz változás, mert a két évvel ezelőtti emlékeim majdnem mindannyiukat érintően katasztofális volt nekem is, hozzáállás és szakmai kvalitások tekintetében egyaránt...:(

víziné 2008.05.06. 14:32:08

Szia niki! Ez még az állami érában történt: nagyon erős fájdalmaim voltak, kértem a nővérektől fájdalomcsillapítót. Közölték, hogy szedjek nyugtatót, továbbá hogy menjek haza, mert semmi nincs ott (nagyon fájt a hasam).
A saját Cataflamomat szedtem, amikor elfogyott, utána meg semmit.
Néhány nap múlva megműtöttek.

teide 2008.05.28. 13:16:32

Szép napot! Mivel én is a Nyírőbe készülök szülni, próbáltam utána nézni és véletlenül rátaláltam a blogodra.
Az orvosom jó, és mivel 35 évesen ez az első terhességem, nagyon fontos számomra, hogy érezzem, törődnek velem. Éppen ezért kénytelen leszek a plusz pénzeket is kifizetni. A törődésért.
Ijesztőnek találom, hogy az ember olyan kiszolgáltatott néha.

Cashi 2008.06.12. 13:58:34

Sziasztok,
én is nagy valószínűséggel az RK-n fogok szülni, ugyanis a dokim ott dolgozik, akiben nagyon megbízom. Ez az első terhességem (30 éves vagyok). Még csak 11. hetes vagyok, de gyűjtök minden infót a kórházról és a dokimról. (Dakó Imre) Már 10 éve hozzá járok, ezért nem váltanék szívesen. Valaki szült már nála?

Vera 2008.08.05. 15:48:18

Szia Cashi
En most keszulok Dako Imrenel szulni, ot nagyon szeretem, de a korhaz nem valami szimpi. En Angliabol jottem haza csak azert, mert azt gondoltam itthon jobbak a korulmenyek, foleg egy maganklinikan, de ugy veszem eszre, hogy ez naivitas volt a reszemrol. A dokit nagyon birom, majd meglatjuk a tobbi hogy megy.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.12.16. 15:32:22

Sziasztok!

Bocsi, a párom mailjével léptem fel, emrt az én regisztrácimat elfelejtettem. Én a Juhász doktorhoz járok.... Mostmár totál zavarban vagyok mert nem tudom, hogy mennyit is az annyi. Én is a dokimhoz ragaszkodom, azért akarok ott szülni... császáros lesz a baba, most vagyok a 32-33 hét környékén. Nagyon nehezen lapátoltuk össze a pénzt, és nem tudom, hogy mennyit kellene a dokinak adnom. Még a terhesség elején nyiltan megkérdeztem tőle, de csak a "kórházi tarifákat" sorolta, a paraszolvevnciára nem tért ki. Azóta nem volt szó ilyesmiről köztünk. Nem magán úton járok hozzá, mert úgy gonolom megfelelően ellát a normál rendelésen is, de komolyan kezd főni a fejem hogy mi legyen... Abból a 230 - ból amit a csásárért kifizetek fog ő látni valamit? Egyáltalán elvárja, hogy adjak neki borítékot? nem tudom... elég gáz lenne még 50 et kicsengetni, de ahogy mondta it valaki: még jó pár évig hozzá akarok járni, és nem akarom, hogy megromoljon köztünk a viszony. Van tippetek? Ismeri valaki az orvosomat? Tudtok segíteni?

Ja nem tudom lecserélték-e a "csecsemősnővér-parkot" azóta, de egy anyuka aki Mikulás környékén szült nagyon elégedetten nyilatkozott róluk :) Reméljük a legjobbakat


süti beállítások módosítása