Gemini blog

Ha az ember lánya másfél év alatt 3, visszafogott természetűnek egyáltalán nem mondható lánykát szül, élete meglehetősen pörgőssé válik. Ennek a naplónak a segítségével igyekszem megörökíteni az első éveket, hogy ha majd egyszer lelassíthatunk férjemmel, jóleső sóhajtások közepette emlékezhessünk vissza az édesen fárasztó kezdetekre.

Hanga

Lilypie Third Birthday tickers

Csenge és Ajsa

Lilypie 4th Birthday Ticker

Friss topikok

  • boldogmamamacska: Kedves Anyuka! Gratulálok a blogodhoz, nagyon aranyos a gyermeked. Eszter vagyok és én szerkeszte... (2010.05.10. 13:01) Lassulunk végre!
  • Ilonana: Én is BOLDOG SZÜLINAPOT KÍVÁNOK !!!! Naés persze jobbulást! (2010.05.04. 12:40) Füles csapat
  • vargaera (L.V.E.): Jobbulást és kitartást!! :)) (2010.04.16. 10:07) Bezárva
  • porpika: Igen kétpetéjűek. Először persze kellett egy kis motivációs ajándék, hogy elmenjenek egymás nélkül... (2010.03.31. 20:29) A szétválaszthatatlanok
  • trichterwinde: Csúcs az arckifejezésük az utolsó képen :)))) Ezek a csajok színésznők lesznek, tutira!!! ;))) Ki... (2010.03.19. 10:09) Hosszú hétvége

Látogatottság

eXTReMe Tracker

Anga, Akka

2008.06.01. 22:12 - gemini!

Ma megerősödött bennem egy felismerés: nem 3 gyerek és egy háztartás vezetése az, ami elfáraszt a nap végére, hanem az a frekvencia, amin sírnak. Nem is sírásnak nevezném, mert igazából semmi bajuk, inkább nyüszítésnek. Hiszti, nyüszítés, veszekedés a tesóval, ami sírással végződik - na ez az, ami pusztítja az idegsejtjeimet. Komolyan, bele lehet őrülni, ha egész nap hallgatja az ember.
Magyar népmesék rajongók lettek, a Kacor királyos dvd-t már legalább 80-szor láttam. Továbbra is utálják, ha énekelek, ha csak dúdolni merem a népmese főcímdalát, felháborodott "anya, anya" kiáltásokkal leállítanak. Nem baj, Hanga még mosolyog, ha Bóbitát énekelek, kiélvezem, amíg lehet. :-)
Szerencsések vagyunk, a teraszon lévő összes játékot a nagy- és keresztszülők vették. Kivétel egy házikó, amit múlt héten az én kedvemért vásároltunk. Nosztalgiáztam egyet: ugyanilyen műanyag rudakból összeszerelhető házam volt gyerekkoromban, igaz, az enyém egyszerű sárga-barna színekben pompázott, a lányoké tiritarka. Imádtam újra összeszerelni, rögtön neki is estek  - vajon miért érzem úgy, hogy nem fog éveket kibírni, mint az enyém?

Régen nem tudtuk eldönteni, egy-vagy kétpetéjűek, mostanra viszont úgy látjuk, egyre inkább tűnik el az a minimális különbség is köztük. Külső szemlélőnek régen is egyformának látszottak, mi szülők ezt nem igen értettük, szerintünk teljesen különbözőek voltak - most már néha velünk is előfordul, hogy első ránézésre tévedünk, főleg, ha csak az egyiket látjuk.
Minden új dolgot egyszerre tanulnak meg, így az új szavakat is ugyanolyan ütemben sajátítják el. Hangát viszont különbözőképpen hívják: Ajsa "Angá"-nak, Csenge "Akká"-nak. Hugi azt sem tudja, hová kapkodja a fejét. :-)

Tegnap kicsit meglepődtem - gondolom Hanga is. Készülődtünk nagyiékhoz, letettem a kanapéra, persze merőlegesen a szélére, le ne essen. 1 perc elteltével jövök, hát azt látom, hogy Hanga a földön heverészik. Szerencsére a kanapé aljában mindig ott van a nővérkék matraca, amin ücsörögni szoktak, így arra esett. Egy szó nélkül, érdeklődő arckifejezéssel feküdt az oldalán. :-)
Az elmúlt napokban ismét a kőkemény anyát játszom és napközben eldugom a cumisüveget - csak a csőrös pohárból kaphatnak inni. Ajsa reakciója: egész nap nem iszik. Napközben sokszor nincs rajtuk pelenka, mert pancsiznak a teraszon és jelzik is összeszorított lábakkal, ha pisilniük kell, ha azonban hozni merészelem a bilit, sírnak, "nem"-et kiabálnak és visszacipelik a fürdőszobába - rá nem ülnének.
Nemcsak ikerségükkel, de viselkedésükkel is állandóan a középpontban szerepelnek nyilvános helyeken, férjem általában dagadó mellkassal érkezik haza a sétákból. Tegnap pl. a Westendben két férfi kínai sárkánynak öltözött be és fel-alá járkáltak. Több se kellett a lányaimnak: azonnal támadásba lendültek és üldözni kezdték sikongatva a sárkány farkát. Iszonyúan élvezték, mindkét irányból közrefogták - lassan kisebb csoport alakult ki körülöttük és mosolyogva nézték őket. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://gemini.blog.hu/api/trackback/id/tr10498459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

almendrico 2008.06.02. 14:13:25

a nagy vecebe se akarnak pisilni? nalunk a csaladban egyik gyerek se akarta elfogadni a bilit, de a vecere (ulokeszukitovel, vagy felnott-derek-gyilkolassal tartva) hajlandoak voltak felulni. Gondolom, mert azt latjak a nagyoktol, mig a bilizest nem.

Buszkek is lehettek ennyi szep kislanyra! :-)

gemini! 2008.06.03. 22:37:20

Pár napja kipróbáltam, de ahogy ráemeltem Csengét, azonnal megfeszítette magát és üvöltött. Mostanában nem érzek túl sok energiát ezekre a külön harcokra is, még a Tescos pelenkában bízom - hátha, ha nem komfortos és száraz, hamarabb leszoknak róla. Elvégre hajdanán azért voltak sikeresek anyáink, mert textilpelenka volt a fenekünkön és minél hamarabb szabadulni akartunk tőle. :-)

almendrico 2008.06.04. 13:57:42

uhh, szegenykem, pedig azt hittem, csak bili-undoruk van. Hajra Tesco! (a legkisebb is szamit ;-))

porpika 2008.06.05. 21:59:32

Én is inkább a nagy WC-re ültetem most már rá őket szűkítővel. Nekem meg az a problémám, hogy állandóan kb 5 percenként rohannak ráülni, ez miatt összevesznek ki üljön rá először. Persze 80%-ban csak üldögélnek rajta és nincs produktum, de legalább a többi 20 % sikeres. Ma beíratkoztunk az oviba, szobatiszták lesznek és mehetnek délig.

gemini! 2008.06.06. 11:20:59

Na jó, most már én is veszek egy ilyen szűkítőt. És Porpika, ez hogy működik, 5 percenként leveszel két gyerekről pelenkát, majd visszacsomagolod, vagy a bugyis pelus van rajtuk? És mikor mentek oviba?

porpika 2008.06.06. 12:15:47

Ilyenkor nem pelenkában vannak, hanem kis "bugyiban". Persze ezt legtöbbször levetik, úgyhogy csupasz kukival vannak. Azt nem lehetne bírni, hogy 5 percenként ki-be csomagolni a pelusba. Így is ki vagyok eléggé. Mint írtam az a 80% hol itt hol ott landol. Azt rögtön fel kell takarítani. De ha nem vetjük le róluk a pelust akkor nem lesznek egyhamar szobatiszták. Muszály így csinálni, hogy lássák hogy jön ki a dolog és magyarázni állandóan hová kell azt üríteni. Ehhez rengeteg türelem "kellenne".
Nálunk nincs bölcsi, így ha betöltik a 2 évet és szobatiszták, illetve az anyukának van munkahelye felveszik az oviba. Mi mivel 6 éves korukig leszünk gyesen, mehetnek napi 5-6 órába az oviba. Ha szeptemberre sikerülne a szobatisztaság akkor mennének. Ez szerintem nekik is és nekem is jó lenne.

gemini! 2008.06.09. 16:10:46

Megvettem a szűkítőt, reggeltől nem volt rajtuk pelenka és lett egy őrült anyjuk délre. Úgy érzem, ez már kicsit sok nekem: három gyerek, leszoktatás a pelenkáról és a cumiról egyszerre... Tényleg rengeteg türelem kellene, de egy síró 5 hónapos Hanga mellett erre már nincs kapacitásom. Mindegy, azért még próbálkozom persze, de csak mértékkel, nekik sem jó, ha bedilizik anya.

porpika 2008.06.10. 12:12:56

Valóban én is azt mondtam a férjemnek, erre a feladatra (szobatisztaságra való szoktatás) ikreknél egy külön ember kellene, aki csak ezzel foglalkozik. Sok sikert kívánok!


süti beállítások módosítása