Gemini blog

Ha az ember lánya másfél év alatt 3, visszafogott természetűnek egyáltalán nem mondható lánykát szül, élete meglehetősen pörgőssé válik. Ennek a naplónak a segítségével igyekszem megörökíteni az első éveket, hogy ha majd egyszer lelassíthatunk férjemmel, jóleső sóhajtások közepette emlékezhessünk vissza az édesen fárasztó kezdetekre.

Hanga

Lilypie Third Birthday tickers

Csenge és Ajsa

Lilypie 4th Birthday Ticker

Friss topikok

  • boldogmamamacska: Kedves Anyuka! Gratulálok a blogodhoz, nagyon aranyos a gyermeked. Eszter vagyok és én szerkeszte... (2010.05.10. 13:01) Lassulunk végre!
  • Ilonana: Én is BOLDOG SZÜLINAPOT KÍVÁNOK !!!! Naés persze jobbulást! (2010.05.04. 12:40) Füles csapat
  • vargaera (L.V.E.): Jobbulást és kitartást!! :)) (2010.04.16. 10:07) Bezárva
  • porpika: Igen kétpetéjűek. Először persze kellett egy kis motivációs ajándék, hogy elmenjenek egymás nélkül... (2010.03.31. 20:29) A szétválaszthatatlanok
  • trichterwinde: Csúcs az arckifejezésük az utolsó képen :)))) Ezek a csajok színésznők lesznek, tutira!!! ;))) Ki... (2010.03.19. 10:09) Hosszú hétvége

Látogatottság

eXTReMe Tracker

Kókányok

2008.03.13. 21:06 - gemini!

Ma volt nálunk a védőnő, mondtam, hogy a lányok nem hajlandóak enni. Megnyugtatott, hogy semmi furcsa nincs ebben, minden gyerek így viselkedik ennyi idősen. 1 és 3 éves koruk között élik dackorszakukat, és ezalatt alig esznek valamit. Legelőször normálisan 6 éves korukban fognak enni, addig ne is kérdezzem, hogyan növelik a testsúlyukat, de növelik.
A hús hússal általában bejön, de csak szigorúan magában, köret nélkül. De persze ez sem igaz mindig: ma direkt tepsis csirkét sütöttem a kedvükért krumplival, naná, hogy csak a majonézes kukoricát nyomták befelé, a húst félrepiszkálták.
Múltkor Csenge talált egy műanyag palackot - először ki akarta dobni a kukába, aztán megrázta a fejét és ütögetni kezdte a konyhaszekrény ajtaját. A szelektív hulladékokat (többek között a műanyagot) ugyanis ott gyűjtjük. Az eszem megáll, még nincs 2 éves, de már szelektíven gyűjti a szemetet! :-)
Megvolt az első falfirka, és napról napra egyre nagyobb.
Click to enlarge



























Büszkén megállnak előtte, nem tudnak betelni a látvánnyal. Most már elképzelhetetlen, hogy vígan mosogassak és ne nézzek rájuk percenként, hiszen megszerzik az asztal tetejéről is a ceruzákat és nagy csendben tovább bővítik a műalkotást. :-) Egyébként mindig nagyon gyanús, ha túl nagy a csend: ilyenkor vagy a csőrös pohár tartalmával locsolják a szőnyeget (imádják nézni, hogy szív fel 2 dl folyadékot), vagy a falra rajzolnak.

Amióta egyszer Ajsa meglátta , hogy Hangának énekelek, elkezd ütögetni, ha rázendítek. Pedig sokszor csak direkt nekik énekelnék, de rögtön kapok is egyet a fejemre, vagy a karomra - azért ennyire nincs rossz hangom. :-)
Sokan kérdezik, hogy az ikrek nem szoktak veszekedni? Dehogynem, ha valamiből nincs véletlenül kettő nálunk, rögtön megy a harc. Hiába van szinte minden játékból két példány, még így is kitör a balhé - ilyenkor gyorsan előkerítem a másikat és rögtön lecsendesülnek. Egyik pillanatban egymás fejét ütögetik, a következőben ölelkeznek. :-)

Apa esténként üldözi a csajszikat négykézláb (ez már állandó része az esti programnak, mindig kikövetelik), én pedig napközben kergetem őket és megállapítottuk férjemmel, hogy ez elég fájdalmas, főleg a laminált padlón. Nem is értem lányaink hogy bírtak így közlekedni pár hónaposan, teljesen szétmegy az ember térde.
Rengeteg pelenkát elhasználunk: a 30 literes szemeteszsák nem elég egy napra, már délután megtelik, pedig a lehető legkisebbre hajtogatjuk össze a koszos pelenkákat.
Ajsa kedvenc szava most a "fúj". Mindegy, hogy Hangát, vagy Csengét pelenkázom, ha meghallja, hogy valahol kaki van, heves "fújozásba" kezd. :-)
Alszik a baba - ez Csenge  ma tanult szava:

A bejegyzés trackback címe:

https://gemini.blog.hu/api/trackback/id/tr33379911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagyildi 2008.03.14. 10:25:49

Az éneklésemért én is hasonló kritikát kaptam a nagyfiamtól, amikor ő két és háromnegyed éves volt. Mindig lefekvés előtt gyerekdalokat és népdalokat énekeltem neki kis korától kezdve. Azt hittem szereti. Aztán amikor már jól tudott beszélni, egyik délután az éneklés közben rámnézett, és azt mondta: Anya, anya ne énekelj!
Porig voltam súlytva.
Kíváncsi vagyok a kisebbik fiam is fog ilyet mondani? Egyenlőre csak nagyokat mosolyog....

gemini! 2008.03.16. 20:09:38

Hát igen, Hanga még boldogan mosolyog, ha énekelek. :-) De nem azért, hogy a hangomat védjem, tényleg úgy veszem észre, csak a féltékenység miatt nem énekelhetek, remélem ez elmúlik. :-)

Nagyildi 2008.03.16. 22:10:20

Azt hiszem Daninál az elején elrontottam. Nem hallgattam vele zenét. Nem lett valami muzikális. Egyszer egy Grillus Vilmos koncertről is el kellet jönnünk a közepén, mert Dani mindkét fülét bedugta az ujjával és jó szorosan becsukta a szemét. Szép magas gyerek volt már akkor is, jól nézhettünk ki a második sorban:-)
Bálintot már az elejétől kezdve "edzem". Minden nap meghallgatunk egy Kolompos cd-t. Hátha szeret majd három éves kora körül táncházba járni! Mert az nagyon klasz dolog!
Biztos a lányoknak is tetszene!


süti beállítások módosítása