Gemini blog

Ha az ember lánya másfél év alatt 3, visszafogott természetűnek egyáltalán nem mondható lánykát szül, élete meglehetősen pörgőssé válik. Ennek a naplónak a segítségével igyekszem megörökíteni az első éveket, hogy ha majd egyszer lelassíthatunk férjemmel, jóleső sóhajtások közepette emlékezhessünk vissza az édesen fárasztó kezdetekre.

Hanga

Lilypie Third Birthday tickers

Csenge és Ajsa

Lilypie 4th Birthday Ticker

Friss topikok

  • boldogmamamacska: Kedves Anyuka! Gratulálok a blogodhoz, nagyon aranyos a gyermeked. Eszter vagyok és én szerkeszte... (2010.05.10. 13:01) Lassulunk végre!
  • Ilonana: Én is BOLDOG SZÜLINAPOT KÍVÁNOK !!!! Naés persze jobbulást! (2010.05.04. 12:40) Füles csapat
  • vargaera (L.V.E.): Jobbulást és kitartást!! :)) (2010.04.16. 10:07) Bezárva
  • porpika: Igen kétpetéjűek. Először persze kellett egy kis motivációs ajándék, hogy elmenjenek egymás nélkül... (2010.03.31. 20:29) A szétválaszthatatlanok
  • trichterwinde: Csúcs az arckifejezésük az utolsó képen :)))) Ezek a csajok színésznők lesznek, tutira!!! ;))) Ki... (2010.03.19. 10:09) Hosszú hétvége

Látogatottság

eXTReMe Tracker

Megőrülök!

2008.10.15. 13:32 - gemini!

Számomra a lefektetés - legyen az délutáni vagy esti - komolyan kezd rémálommá változni. Eddig Csenge nem hagyta aludni a szépen alváshoz bekészülődött testvérét, most Ajsa tiltakozik üvöltve, MINDEN EGYES alkalommal, de olyan stílusban, hogy a szomszédok azt hihetik, éppen lenyúzzák a bőrét. Már amikor az első akkord felhangzik, görcsbe rándul a gyomrom, mert tudom mi következik: 2 óra tehetetlenség, 2 óra idegszálakat roncsoló attrakció. Tényleg csodálkozom, hogy senki nem csöngetett még át, hogy megkérdezze, ugyan miért verjük nadrágszíjjal azt a szerencsétlen gyermeket már 1 órája, mert szerintem csakis ezt hihetik a műsor hallatán. Közben itt kint Hanga üvölt, mert fél Ajsa üvöltésétől... Szétrobban az agyam.
Lehetek kedves, vicces, szigorú, határozott - teljesen hatástalan. Üvölt, üvölt, megfeszíti magát és végül... üvölt. Le se hajlandó feküdni az ágyba, lerúgja magáról a takarót, veri az ajtót, falat...semmi sem használ. Nem is tudom, mikor volt utoljára délutáni alvás (néha összejön, de már olyan későn, hogy 40 perc elteltével kelteni kell őket), este pedig újra kezdődik minden elölről. Én mazochista, még meg is hosszabbítom a napot: korábban kelünk, mint régen, 7-kor már ébresztő, NINCS délutáni alvás (tehát nincs szusszanásnyi idő), és így is harc van minden este - tegnap fél 10-kor fejezte be Ajsa az ordítást. Hogy bírják délutáni szunya nélkül ilyen sokáig? Hajnali 3-kor kellene keltenem őket, hogy ágyban legyenek 8-kor? 
És mit csinál Csenge, miközben Ajsa magából kikelve ordít? Édesdeden szundikál. A héten lett volna alvás délután, ha nem műsorozik Ajsa. Az elmúlt hetekben pedig lett volna, ha nem szórakozik Csenge. Imádom, ahogy felosztják egymás között a szerepeket! Így mindig van, aki szórakoztassa anyát, nehogy unatkozzon. Szétmegy az agyam.

A bejegyzés trackback címe:

https://gemini.blog.hu/api/trackback/id/tr62715219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andi 2008.10.16. 08:08:39

Drága Gemini! Ha ez megnyugtat, én is átéltem ilyen időket a fiúkkal amikor ennyi idősek voltak, és teljes szívvel átérzem a tehetetlenségedet. Egyidő után azt csináltam / a sok ordítás és a takarót a földhöz csapkodás után/, hogy egy nagy levegőt vettem, lenyugodtam és az aludni nem akaró magzatomat kihoztam a szobából. Az ölembe vettem, és elmondtam neki, hogy aludni azért kell mert ő még kisgyerek, és a kisgyerekek ha nem alszanak fáradtak és nyűgösek lesznek. Fáradtan pedig nem jó játszani, de ha nem álmos akkor most játszhat egyedül és halkan, mert a tesvére alszik. Két perc múlva úgy tettem mintha álmos lennék. Mondtam is neki, hogy én most olyan fáradt vagyok, megyek is az ágyába aludni, mert az olyan finom puha, de te csak nyugodtan játszál. Befeküdtem az ágyába és vártam. Két perc múlva ott áll az ágyánál, hogy ő is szeretni aludni velem. Addig fogtam a kezét amíg elaludt. Ma már lefekvés előtt egy mesét olvasok nekik, de ott kell lennem amíg elalszank. Két és félévesen nem tudtam mesét olvasni nekik, mert igazán érdekelte őket ehhez egy évet kellet várom.Addig egyszerűen csak ott kellet lennem velük /Peti a fülemet morzsolgatta, Gábor pedig a a hajamat túrta/. Nem mondom, hogy minden elalvás ilyen egyszerűen ment, de végül is mindig elaludtak. Neked nehezeb, mert ott van még Hanga is. Nagyon sok türelmet és kitartást kívánok Neked!

Boglárka · http://www.piciangyalkam.blogspot.com 2008.10.16. 21:41:41

Minden tiszteletem a tiéd... Ez nagyon kemény meló... Akartam már kérdezni, hogy nem nyomják rá a bélyegüket a napközbeni idegölő feladatok a férjeddel való kapcsolatodra? Tudsz vele türelmes és megértő lenni?
Kitartás, egyszer minden jobb lesz!

gemini! 2008.10.16. 22:19:23

Köszi a biztató sorokat, jólesett. :-) A mai újabb sikertelenség, tehetetlenség után - pedig a Dalai Láma türelmével és megértésével vetekedett a produkcióm - elkeseredett megoldásra adtam a fejem. Holnap kipróbálom, aztán megírom a fejleményeket.
Férjemmel kapcsolatban pedig: az a szerencsém, hogy iszonyúan megértő és rengeteget segít. Még ha reggel kirobbanó energiával is kezdeném a napot, tartalékaim már rég elfogytak, mire hazaér - de három kisgyerekkel már csak ilyen feleség jut Neki, ez van. :-) Kérdésedre a válasz: inkább ő türelmes és megértő velem a fárasztó napok végén, nem pedig fordítva. :-)Most ez nem egy túl jó szakasz a lányok fejlődésében, ez a rettegés a sötéttől felborítja a lefektetéseket, ami meg engem borít ki. Semmit sem tudok ugyanis így pihenni és ez hosszú távon borzalmas.

Boglárka · http://www.piciangyalkam.blogspot.com 2008.10.17. 10:18:40

Nagyon jó, hogy ilyen férjed van, nagy kincs! Nemsoká megnőnek a lányok, és minden egyszerűbbek lesznek a hétköznapok!
Barátnőmnek is 3 gyereke van, csak ők állandóan konfrontálódtak a férjével. Most a gyerekek már 9,7,6 évesek, nincs velük probléma, de a kapcsolatuknak már lőttek... :(

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2008.10.17. 21:09:51

Csatlakozom Boglárkához: megemelem a kalapom, hogy még otthon vagy és nem a sárgaházban (igaz az már megszünt). Sajnos semmi praktikus ötletem nincs (nálunk nagyon ritkán fordul elő, hogy nem akarnak aludni a csajok), de gondolom te már kipróbáltál mindent, amit csak lehetett. Kíváncsi vagyok arra az "elkeseredett megoldásra" és főleg arra, hogy hatott-e. A lányok akkor is félnek a sötéttől, ha ég a kislámpa?

gemini! 2008.10.17. 21:28:01

Most, hogy bejött ez a "félek a sötéttől" korszak és Ajsa is hiperérzékeny lett (megmagyarázhatatlan okokból és időkben rohamot kap és nem lehet megnyugtatni), vannak olyan pillanataim, hogy már csak meredten bámulok magam elé - ez a már mindenen túl vagyok arckifejezés.
Egy kis helyzetjelzőszerűség világít este náluk, aminek alig van fénye, de délután pl. amkor beszűrődik kintről a napsütés, mert csak félig engedem le a rolót, Ajsa akkor is kiborul. Reménytelen helyzet.
Egyébként Boglárka, maximálisan el tudom képzelni a barátnődék helyzetét, mert nagyon feszültté tud válni egy anya már egy gyerekkel is és ha az apa erre ingerülten reagál, rámegy a házasság. Nem szereti a férjem, ha ilyeneket írok, de a legjobb férjnek tartom a világon, így szerencsére türelmesen kezeli, ha feszült vagyok.

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2008.10.18. 21:42:08

Eszembe jutottál ma. Voltam egy ismerősömnél, akinek 3 éves a lánya. NAgyon régóta vannak problémáik az elalvással, altatással. Se délután, se este nem akar lefeküdni, mindig kiveri a hisztit. Próbáltak már ők is mindent, de nem nagyon tudtak változtatni a helyzeten. Szeptember óta ovis lett. Mivel tudta, hogy milyen küzdelem van az alvással, eleinte el is hozták alvás előtt, hogy ne vigye az óvónőket őrületbe. Egy idő után a kislány kérte, hogy hadd aludjon bent. S csodák csodája minden további nélkül ő is elalszik a többiekkel...hiszti nélkül!!!! Este azért még mindig küzdenek, bár állítólag javult a helyzet.

Ewus · http://www.pajangreta.blogspot.com 2008.10.19. 14:31:08

Szia!
Gyönyörű lányaid vannak;)
Gratulálok!
Tudom, hogy nehezek a mindennapok! Nekem is van 4 gyerkőcöm, és mi is mindig a legkedvezőbb középutat keressük minden téren:)DE ritkán találjuk.....
Üdv:
Évi

gemini! 2008.10.19. 21:36:57

Huh, azért az ovi még messze van! :-)Addig leamortizálódom teljesen... Nem tudom, mi lenne a megoldás, tanácstalan vagyok.
Gratulálok én is Évi, 4 gyerek tényleg nem lehet semmi! :-)Most én is lelkes középút kereső lettem férjemmel alvásügyben, de sajnos nem sok sikerrel. :-(


süti beállítások módosítása