Gemini blog

Ha az ember lánya másfél év alatt 3, visszafogott természetűnek egyáltalán nem mondható lánykát szül, élete meglehetősen pörgőssé válik. Ennek a naplónak a segítségével igyekszem megörökíteni az első éveket, hogy ha majd egyszer lelassíthatunk férjemmel, jóleső sóhajtások közepette emlékezhessünk vissza az édesen fárasztó kezdetekre.

Hanga

Lilypie Third Birthday tickers

Csenge és Ajsa

Lilypie 4th Birthday Ticker

Friss topikok

  • boldogmamamacska: Kedves Anyuka! Gratulálok a blogodhoz, nagyon aranyos a gyermeked. Eszter vagyok és én szerkeszte... (2010.05.10. 13:01) Lassulunk végre!
  • Ilonana: Én is BOLDOG SZÜLINAPOT KÍVÁNOK !!!! Naés persze jobbulást! (2010.05.04. 12:40) Füles csapat
  • vargaera (L.V.E.): Jobbulást és kitartást!! :)) (2010.04.16. 10:07) Bezárva
  • porpika: Igen kétpetéjűek. Először persze kellett egy kis motivációs ajándék, hogy elmenjenek egymás nélkül... (2010.03.31. 20:29) A szétválaszthatatlanok
  • trichterwinde: Csúcs az arckifejezésük az utolsó képen :)))) Ezek a csajok színésznők lesznek, tutira!!! ;))) Ki... (2010.03.19. 10:09) Hosszú hétvége

Látogatottság

eXTReMe Tracker

Indul a mókuskerék

2009.09.01. 20:50 - gemini!

Hajnalban ébresztettem csemetéimet: "Indulunk az oviba!" Bent az első egy órában fél méterre sem távolodhattam el tőlük, mert bepánikoltak, de ha a közelükben ültem, nyugodtan játszottak...persze kizárólag csak egymással.
Az első nap bennem is kavargó érzéseket keltett. Indul a mókuskerék, innentől kezdve nincs kiszállás, jön az általános iskola, gimnázium, egyetem, munkahely idegbeteg főnökökkel...szegénykéim. Betörik őket, szocializálódni kényszerülnek. :-)
Csenge és Ajsa csak kapkodták a fejüket, annyi új szabályt kellett volna betartaniuk. Újdonság volt a "jel" fogalma, a cipők ide kerülnek, nem oda, abba a törülközőbe töröld a kezed, ami fölött a pillangó van, most nem ehetsz és ihatsz, hiába szeretnél, mert hatan már leültek az asztalhoz és egyszerre csak ennyien reggelizhetnek... Ha felmész a galériára, vegyél fel egy kék hajgumit a kezedre, ha lejössz, tedd vissza a helyére. Ha bemész a galéria alá, rakjál sárga hajgumit a csuklódra, ha leülsz a szőnyegre, egy pirosat...már nekem is zsongott a fejem a sok új információtól...A tetőpont az volt, mikor Csenge pisilni szeretett volna, de én nem kísérhettem be a fürdőszobába, csak az óvónéni. Puha, könnyes csókokkal borította el az arcom és a szám,  és úgy markolta a nyakamat, mintha utoljára látna...na itt már eleredt a könny a szememből, mert nem jellemző náluk ez a heves érzelemkitörés. "Nyugi Csenge, nem hagylak itt, nem megyek el, csak nem megyek be a fürdőszobába, itt várlak!" Végül behívott az óvónő, segítsek neki inkább én.

Kérdeztem, mi a szokás a beszoktató héten. 1. nap 10-ig van bent anya, gyerek egyaránt, 10-kor mennek ki ugyanis az udvarra, oda még nem megyünk a csoporttal. 2. nap 11-ig vagyunk bent és már udvaron is játszhatunk. 3. nap ebédre is maradunk, 4.nap akár bent is alhatnak...
Elérkezett a 10 óra és váratlan fordulat következett. "Indulás lányok, megyünk haza!" Azt már nem, minden gyerek készülődik az udvarra, ők is akarnak menni! "Ok, de én addig elmegyek a boltba bevásárolni." Rám se hederítve indultak cipőt cserélni, néha még ellenőrizve egy-egy félszeg pillantással, ott vagyok-e még.
Hazaugrottam Hangáért, bevásároltam, negyed 12-re voltam visszarendelve, akkor vihetem őket haza. Megérkeztem Hangával "indulunk haza!" felkiáltással. Na nem, ők most ebédelni akarnak a gyerekekkel. Jól van gyerek, egyél akkor, és már el is tűntek kezet mosni a fürdőszobában...azta, mi lett a reggeli félszeg párocskával?  Akkor mikor nézhetek be legközelebb?  Fél 1, akkor végeznek az ebéddel. Komolyan mondom, fél 1-kor elmentek volna délutáni szunyára a csoporttal, ha nem sürgetem őket, hogy mama vár minket, meg van beszélve.
Óvónőtől úgy búcsúztam, holnap bent alszanak csemetéim. Ő még ebben nem olyan biztos, várjuk meg, hogy viselkednek a holnapi nap folyamán. 
Lánykáim egyelőre maximálisan elégedettek, az esti kacsás-nyuszis játékukba már bevonták az ovit is ("Nyuszi mész az ovovába? Igen kacsa, te is mész az ovovába...") és boldogan várják a következő napot, mert bent szeretnének aludni. Lehidalok. Kíváncsi vagyok, mikor kezdenek el itthon hajgumit huzigálni a kezükre, ha leülnek a matracra a tv elé...

Hanga ezalatt élte világát. A játszótéren végre csak egyedül volt, kézen fogott egy ismeretlen 5 éves nagylányt és így kézenfogva járkáltak fel-alá. Az újdonsült barátnő ölben cipelte, babakocsijába ültette, majd kivette, újra kocsiba ültette és tologatta, hintalóra ültek édes-kettesben, cuppantós puszikkal örvendeztették meg egymást... Hanga bugi majd kicsattant a boldogságtól, hogy neki ilyen "nagy" barátnője van, aki mindenhová elkíséri. Na igen, nővérkéi vagy egymással vannak elfoglalva, vagy vadabb játékba kezdenek Hangicsekkel, a "szelíden kézenfogva sétálok a hugicámmal" nem jellemző életkép nálunk.
Az oviba érkezve ő is leült a kispadra (hisz ott ül az összes gyerek) és már húzta volna a cipőjét (hisz ezt csinálja mindenki), majd a szekrényeket nyitogatta... Jó volt ez a nap. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://gemini.blog.hu/api/trackback/id/tr31353851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

porpika 2009.09.02. 10:11:04

De jó,hogy ilyen jól veszik az akadályokat! Majd meglátod nem lesz gond. Majd 1-2 hét múlva szokott jönni visszaesés az óvodába menetelkor, hiszen rájönnek, hogy ez egy állandó dolog, mindennap kell menni. Lehet, hogy nálatok nem következik be, de általában így szokott lenni. Ez a színes gumi felhúzás miért van, színtanulás miatt?
Mi is mentünk tegnap. Mindkettő ordított, úgy kellett lefejteni őket rólam az óvónőknek. Ráadásul tele volt az egész folyosó, hiszen az elsősök ott gyülekeztek a szülőkkel és onnan kísérték őket az óvónők az iskolába. Mindenki minket nézett! Persze a végén már nálam is eltört a mécses, úgyhogy gyorsan leléptem.
Ma már minden rendben volt, szó nélkül bementek, nem sírtak.

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2009.09.02. 21:45:46

Izgatottan vártam a beszámolód! Örülük, hogy az első nap aránylag zökkenőmentesen ment! Csatlakozom paprikához, nálunk is úgy volt, hogy az első 10 napban minden ment mint a karikacsapás (Kittinél nem is volt beszoktatás, első naptól mélyvíz, avagy ottalvás), aztán amikor ráébredt, hogy ezután ide minden nap kell jönni volt pár nap nemszeretekovibajárni sírás. De hamar túljutott rajta! Most a nyári szünet után, az első ovis nap előtt is volt hiszti, de az első nap végén örömmel újságolta, hogy milyen jó volt.
Engem is azzal riogatott az óvónő miután az első napok olyn jól sikerültek, hogy majd később jön a feketeleves. Nem nagyon hittem neki, sőt magamban puffogtam, hogy az én gyerekemnél tuti nem így lesz. Deeee úgy lett.
Legyenek a te lányaid a kivételek! Azért az ikrek egyébként is speciális esetek (szerintem). Sok minden máshogy működik náluk, ahogy azt az írásaidból kiveszem!
Hanga meg Hawaiozik!!!:-)))

tyukanyo13 2009.09.03. 00:21:17

Végre valahára ! Azt hittem már sose jutok idáig!
Szívből gratulálok a lányoknak! Elindultak az " életbe"! Fog ez menni! Reszkessetek óvónénik!!!! Hangára meg ráfért már, hogy csak ő legyen a középpontban .Annyira aranyosak mindhárman, igazi NŐK. Ballagáskor alig tudtunk beszélgetni, de jó lenne már összeülni!
Millió puszi: Kati

gemini! 2009.09.03. 13:33:20

@porpika: A színes gumikat a nagy létszám és a helyszűke miatt találták ki. Pl. azt értem, hogy 5-nél több gyerek ne menjen fel a galériára (ezért csak 5 hajgumi van egy kistálkában, ha a gyerek nem talál kék gumit, tudja, hogy most nem mehet fel), de azt nehéz megemésztenem, hogy azt is meg kell szabni, hányan ülhetnek le a szőnyegre játszani és oda piros hajgumit kell felvenni... Mindegy, a szülőin elmondták, hogy szabályok vannak, amik már évek-évtizedek óta beválnak, a szülők ezt fogadják el.
Én sem tudnék úgy eljönni bőgés nélkül, ha csimpaszkodnának belém, remélem, ezt el tudjuk kerülni...
@Beso: Én is csak reménykedem, hogy valahogy az "értelmükre" tudok hatni, ha megmakacsolnák magukat...majd eldől, Csenge a tegnapi meccse után közölte, ő nem megy ma óvodába...aztán elbeszélgettem vele és megértette, elfogadta...remélem megtartja ezt a jó szokását. :-)
@tyukanyo13: Köszi szépen, tényleg nem tudtunk beszélgetni a múltkor, na de hát a háziasszony sürög-forog, ha annyi vendége van...nekem meg három gyerekem, akik szintén nem tolerálják, hogy anya egy helyben üljön és beszélgessen. Egyszer csak összejön, puszi Nektek! :-)


süti beállítások módosítása