Gemini blog

Ha az ember lánya másfél év alatt 3, visszafogott természetűnek egyáltalán nem mondható lánykát szül, élete meglehetősen pörgőssé válik. Ennek a naplónak a segítségével igyekszem megörökíteni az első éveket, hogy ha majd egyszer lelassíthatunk férjemmel, jóleső sóhajtások közepette emlékezhessünk vissza az édesen fárasztó kezdetekre.

Hanga

Lilypie Third Birthday tickers

Csenge és Ajsa

Lilypie 4th Birthday Ticker

Friss topikok

  • boldogmamamacska: Kedves Anyuka! Gratulálok a blogodhoz, nagyon aranyos a gyermeked. Eszter vagyok és én szerkeszte... (2010.05.10. 13:01) Lassulunk végre!
  • Ilonana: Én is BOLDOG SZÜLINAPOT KÍVÁNOK !!!! Naés persze jobbulást! (2010.05.04. 12:40) Füles csapat
  • vargaera (L.V.E.): Jobbulást és kitartást!! :)) (2010.04.16. 10:07) Bezárva
  • porpika: Igen kétpetéjűek. Először persze kellett egy kis motivációs ajándék, hogy elmenjenek egymás nélkül... (2010.03.31. 20:29) A szétválaszthatatlanok
  • trichterwinde: Csúcs az arckifejezésük az utolsó képen :)))) Ezek a csajok színésznők lesznek, tutira!!! ;))) Ki... (2010.03.19. 10:09) Hosszú hétvége

Látogatottság

eXTReMe Tracker

A meccs

2009.09.02. 20:26 - gemini!

Tegnap, a 2.napon bent hagytam őket aludni, 10-kor leléptem, 3-kor visszamentem. Mindkét óvónő kisietett elém, a gyerekek akkor ébredeztek. "Na anyuka, műsor volt" - kezdték. Kíváncsian vártam a történetet...Mint kiderült, Csenge összebalhézott a "szigorúbb" óvónénivel.
"Mikor be akartunk jönni az udvarról, Csenge még valamire fel akart mászni, de nem engedtem...és innentől indult a hisztiroham."
Állítólag a végén már be kellett zárni a folyosóajtót, mert lánykámtól zengett az épület. Beállt az ajtóba dacosan, ő most hazamegy. Csenge elmesélte vacsora közben, mi történt: "Hívtalak az ajtóban, hogy gyere értem anya, de nem hallottad!..."
Megmakacsolta magát, így hozzá sem nyúlt az ebédhez, majd alvásidőben bebújt az asztal alá és lefeküdt a földre.
Ismerem a személyiségüket, finoman szólva erős egyéniségűek, így hát nagyon is el tudom képzelni, mi ült ki Csenge arcára, mikor meg kellett tapasztalnia, hogy valaki, aki nem anya, meg akarja szabni, hogy mit csináljon.
Végül mindketten aludtak az oviban, ezzel a résszel nem volt gond - Csenge a hangomra ébredt és támolygott ki nyúzott arccal a folyósóra, Ajsa sírva kelt. Nem tudta, hol van, akkor ébredt, az ölemben hoztam ki.
Összességében Csenge érzékenyebben reagál az ovira, Ajsa jobban elvan...ebédelt, sorba állt, hívta Csengét, hogy ne zokogjon már az ajtóban...vele semmi gond, egyedül az idegen helyen ébredés kavart be egy kicsit.
Az óvónőt megnyugtattam: gyakran törnek ki ilyen hisztirohamok, sőt, a jelenleg nyugodtnak látszódó Ajsa a nehezebb eset. Az ő hisztijei ugyanis néha kiszámíthatatlanok és úgy felpörög, hogy nem lehet kizökkenteni belőle...Csenge könnyebben kezelhető. És Hanga is mostanában kezdett el hőbörögni...te jó ég, milyen erős és éles hangja van!!
Az esetek 90 %-ban még időben le tudom állítani a kitörni készülő vulkánokat - hol a szép szó jön be, az elterelő hadműveletek, hol pedig a katonás vezényszavak. De hogy mit ajánlanék az óvónőnek, mit tegyen ilyenkor?... Ahhoz ott kéne lennem - mindig más működik.
Kért valami tanácsot, egyet tudok csak mondani, mert ez mindig beválik. Több esetben tapasztaltam, hogyan reagáltak mások lányaim sivalkodásaira: "Nem szabad... megyünk...ne csináld" - tőmondatok. Ezt soha nem fogadták el.
Ha elmagyarázom az okokat, felfogják és elfogadják, majd engedelmeskednek. Haza kell indulni valahonnan, de nem akarnak. Egy "indulunk" helyett "indulunk, mert mindjárt esik az eső és vizesek leszünk"-kel nyitok (megfelelően ijedt és aggódó arccal) és máris spuriznak hazafelé. Még ha szikrázóan süt is a nap és sehol egy felhő...
A "ne pakold tele az ebédlőasztalt játékokkal" helyett "ne pakold tele, mert lehullik a sok étel és koszos lesz" mondat az, ami beválik.
Egyébként végignézve a csoporton, azt veszem észre, szinte mindenkit "betörtek" már a rendszerbe. Lánykáimat leszámítva mindenki bölcsis háttérrel rendelkezik, csendben sertepertélnek a szobában, Csenge és Ajsa hozzájuk képest még két kis barlanglakó. :-) Elevenek és hangosak.
Ma csak fél órát maradtam bent velük, 8-ig, délután kíváncsian (és kicsit gyomorgörccsel) várom, mivel fogadnak az óvónők... :-)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gemini.blog.hu/api/trackback/id/tr271356147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

porpika 2009.09.03. 13:37:38

Nem semmik a csajok. Magamban azt gondoltam, hogy az elején azért visszahúzódóbbak lesznek. Hát tévedtem, aki erős egyéniség az erős egyéniség.
Nálunk is a Zsombor első nap ebéd helyett az asztal alatt ült. Utána minden megoldódott, majd nálatok is így lesz. Ha belegondolunk azért igen nagy változás ez a gyerekek életében.
Kicsit nem volt gyors ez az ottalvás már a második napon?

nuttos 2009.09.03. 14:36:45

Annyira jó olvasni, hogy azért alapvetően jól megy az ovikezdés... :) Bátrak a nagylányok... Már írtam, hogy irigykedem, amiért egy kicsit felszabadulsz a "gyerekterror" alól. És tök jó lehet Hangázni egy kicsit. Én is régóta vágyom arra, hogy egyszerre csak 1 gyerek legyen velem, de eddig még nem jött össze.
Tök ügyesek vagytok, csak így tovább!!!

gemini! 2009.09.04. 13:04:21

@porpika: Lassabban ment volna a beszoktatás, de már az első nap megdöbbentettek a lelkesedésükkel, aztán jelezték, hogy a 2. nap már ők is bent szeretnének aludni...Na persze mint utólag kiderült, csak addig voltak ilyen lazák, míg úgy érezték, anya bármikor értük jöhet. A mai reggel már kicsit rázósabb volt, de majd leírom részletesen...
@nuttos: Én is nagyon irigylem magam! :-))) Az elmúlt 3 és fél év után végre nem kell 5 percenként ugrálnom valamiért. Most megtapasztalhatom, milyen egy gyerekkel, de majd erről is írok. És ha valaki még egyszer megkérdezi, nem fura-e a nagy csönd, azt megharapom! :-) Mert ilyen kérdéseket kaptam mostanában. Az érdeklődőket szívesen várom hozzánk 1 hétre, utána én is felteszem Nekik a kérdést. Végre megpihennek az idegsejtjeim.


süti beállítások módosítása