Gemini blog

Ha az ember lánya másfél év alatt 3, visszafogott természetűnek egyáltalán nem mondható lánykát szül, élete meglehetősen pörgőssé válik. Ennek a naplónak a segítségével igyekszem megörökíteni az első éveket, hogy ha majd egyszer lelassíthatunk férjemmel, jóleső sóhajtások közepette emlékezhessünk vissza az édesen fárasztó kezdetekre.

Hanga

Lilypie Third Birthday tickers

Csenge és Ajsa

Lilypie 4th Birthday Ticker

Friss topikok

  • boldogmamamacska: Kedves Anyuka! Gratulálok a blogodhoz, nagyon aranyos a gyermeked. Eszter vagyok és én szerkeszte... (2010.05.10. 13:01) Lassulunk végre!
  • Ilonana: Én is BOLDOG SZÜLINAPOT KÍVÁNOK !!!! Naés persze jobbulást! (2010.05.04. 12:40) Füles csapat
  • vargaera (L.V.E.): Jobbulást és kitartást!! :)) (2010.04.16. 10:07) Bezárva
  • porpika: Igen kétpetéjűek. Először persze kellett egy kis motivációs ajándék, hogy elmenjenek egymás nélkül... (2010.03.31. 20:29) A szétválaszthatatlanok
  • trichterwinde: Csúcs az arckifejezésük az utolsó képen :)))) Ezek a csajok színésznők lesznek, tutira!!! ;))) Ki... (2010.03.19. 10:09) Hosszú hétvége

Látogatottság

eXTReMe Tracker

Harc az evéssel

2008.10.06. 14:55 - gemini!

Étvágytalanság. Soha nem volt Ajsa egy "állandóan fejét tömő" gyermek, de most felülmúlta önmagát. Fél évvel ezelőtt belenyugodtam, hogy vannak korszakaik, egyszer csak húst esznek, de azt töménytelen mennyiségben, majd megunják, következik a sajtkorszak és 20 dkg-at nyomnak be egy ültő helyükben. Vegyesen nem hajlandóak enni dolgokat (pl. krumpli és köret), egymás után külön fogyasztják el. Teljesen kiszámíthatatlanok: amit egyik nap megesznek, attól 2 nap múlva visítanak.
És most eljutottunk egy nehéz korszakba: Ajsa semmit sem eszik. Nem eszik húst, tésztát, krumplit, zöldséget, gyümölcsöt, semmit. Csenge ezzel szemben bármikor képes komótosan, jóízűen falatozni és hiába hívja szigorúan testvérét az asztalhoz, Ajsa csak sírva "nem"-mel válaszol - mintha kínpadra kéne vonulnia. Erőm 90 %-át az foglalja le, hogy Ajsába valamilyen "normális" étel kerüljön. Kimerítenek a próbálkozások, kudarcok, felőrli a maradék energiámat is. Hetek óta csak babapiskótát és háztartási kekszet hajlandó enni.
Tegnap cikkek után kutattam a témával kapcsolatban. Ma próbát tettem az
egyik elolvasása után. Tegnap elkeseredésemben egy borsó-répa konzervet nyitottam fel: egyétek. 1 héttel ezelőtt odavoltak a bébirépáért, most természetesen gondosan elkerülték kanalaikkal a répákat és kiették mellőle a borsót - soha nem lehet eltalálni, mi jönne be... (főleg Ajsa volt nagyon lelkes). Az eredménytől felbátorodva mára borsófőzeléket terveztem sült virslivel, ugyanis a virsli még az egyetlen dolog, amit kényes ízlésű lányom örömmel csemegéz.
Reggel Ajsa megevett magában, minden nélkül 1 szelet kenyeret(!) (ehhez előtte bohóckodnom kellett 20 percet, jól jött még Csenge hívó szava is, aki már rég az asztalnál reggelizett - fél évvel ezelőtt nem tudtam volna elképzelni, hogy ennek is örülni fogok valamikor). 10-kor éhenkórászkám már ott sertepertélt a szekrény körül és közölte: "kocsi". A kocsi csokit jelent nála, jelen esetben babapiskótát, kekszet. Szuper, gondoltam magamban, igaz, hogy már Hangát kéne lefektetnem, de előtte gyorsan összedobom a tervezett ebédet, 3 perc és kész. 
Ha valaki azt hiszi, hogy Ajsa akár csak megkóstolni hajlandó lett volna, az nem ismeri a 2 és fél évesek elszánt makacsságát. (Férjem gyakran elismerően nyilatkozik arról, milyen elképesztően kitartó tud lenni egy gyerek sírásban, hisztiben, duzzogásban.)
Számat keményen összeszorítva tartottam magam a tanácsokhoz, többek között ahhoz, hogy a hisztiző gyermekről igyekszünk nem tudomást venni, ne vegye észre, hogy fogadó közönsége van. Egy idő után szerencsére átment az idegrendszerem abba az állapotba, hogy már minden mindegy (így azért könnyebb elviselni egy 30 perces szünet nélküli áriát), és kifejezéstelen zombifejjel etettem Hangát - néha azért lopva rápillantottam, nem pisilt-e oda dühében a padlóra. 
Jelentem, 10-től fél 1-ig tartott a harc: ő babapiskótát követelt, nyissam ki a hűtőt (ott a Túró Rudi), én pedig minden alkalommal tőlem telhető nyugalommal közöltem: "Ha éhes vagy, itt a borsó és a virsli". Hosszú délelőtt volt - jobban elfárasztott, mintha fizikai munkát végeztem volna. Ebéd nélkül beraktam aludni, rögtön elaludt, őt is kimerítette a csata. Ha fölkel, ismét elérakom a tányért - csak legyen elég türelmem.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gemini.blog.hu/api/trackback/id/tr65699533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

porpika 2008.10.07. 19:04:22

Nálunk is gondok voltak, de csak a főzelékevéssel. Az utóbbi időben nem is főztem főzeléket. Ez gondoltam rossz politika. Legalább heti egyszer muszály főzeléket enni. Én is ezt alkalmazom amit Te: nálunk is pont ma borsófőzelék volt tükörtojással. Egyik fiú evett, a másik éhes gyomorral feküdt le. Délután alma kivételével nem kapott mást, este meg is ette a főzeléket. Igen valóban az a megoldás, hogy nem kell neki mást adni. Sok sikert.

Esze K. 2008.10.07. 21:25:21

Édes szivem, minden részvétem a Tiétek, de úgye tudjátok, hogy 10-12 év múlva jönnek az igazán idegőrlő dolgok!!!
Élvezzétek ki a mostani PROBLÉMÁKAT!!!!
A csajok imádnivlaók, csak TÜRELEM ( bár tudom, hogy abból van a legkevesebb).
Emlékszem, mikor Kata 1 évesen még minden éjszakát végigordított, és itt volt a keresztapja, rosszallóan rám nézett és közölte, hogy egy szívtelen anya vagyok vagyok, mert a gyereknek csak szeretetre van szüksége! Hajnal 4-kor nem így gondolta....
Millió puszi Nektek!!

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2008.10.07. 21:50:40

Na az evéssel nálunk is gondok vannak, mindkét töpörtyűmmel. A nagyobbik ha tehetné minden nap csak husit enne krumplival (naná, hogy sült krumplival). Kevés kaja van, amit megeszik, reggelire három-négy féle van, amit hajlandó elfogadni, főtt kajában is nagyon válogatós. Elolvastama cikket, nagyon hasznos, megpróbálom én is hasznosítani. Kitartás!.-)

gemini! 2008.10.11. 08:56:43

Igen, az aztán szép lesz, mikor egyszerre lépnek mindhárman a kamaszkorba. :-) Az egy kamaszlánnyal megáldott anyák szemében a részvétet látom megcsillanni, ha közlöm, hogy 3 lányom van. Ráadásul Hanga is követelni fog mindent, ami a nővéreinek már jár (11 évesenen tinibuli, hisz a kis híján 13 éves nagyok már járhatnak...)
Köszi a bíztatást, nem egyszerű dolog...


süti beállítások módosítása